۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۷۲۴۷۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره ملی نمادها و نشانه های رضوی در ارومیه، ثبت 242 وقف در سردشت، اجرای مسابقه حفظ جزء 29 قرآن در دانشگاه ارومیه و برگزاری دوره آموزشی بانوان مبلغ سنتی در نقده از جمله اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، فریدون سید مصطفوی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: جشنواره ملی نمادها و نشانه‌های رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، آشنایی با منسوبان، صحابه، اماکن، آثار و برکات امام رضا(ع) و شناسایی و جمع‌آوری نمادها و نشانه‌های رضوی شهریور‌ماه امسال در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.


وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را اول مردادماه جاری اعلام و خاطرنشان کرد: نشانه‌ها و نمادهایی از منسوبان، صحابه، اماکن، آثار و برکات امام رضا(ع) از موضوعات این جشنواره است.

 

 افزود: آثار ارسالی در دو بخش عکس و نقاشی سومین جشنواره ملی نمادها و نشانه‌های رضوی در سه گروه سنی 7تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا هفده سال داوری می‌شوند.


وی با اشاره به این که استان آذربایجان غربی برای سومین سال متوالی میزبان جشنواره ملی نمادها و نشانه‌های رضوی است، تعداد کل آثار رسیده در دو سال گذشته چهار هزار و 476 اثر در دو بخش هکاسی و نقاشی بود.

 

ثبت 242موقوفه در سردشت

 

 عمر نجیبی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با اشاره به ثبت یک موقوفه جدید از ابتدای سال جاری گفت: این موقوفه مربوط به مسجد روستای نوکان است که توسط واقف خیراندیش احمد ایل وقف شده است.

 

وی تصریح کرد: سردشت 242 موقوفه دارد و بزرگترین موقوفه این شهرستان مسجد محمود درویش آقا سرچشمه است.


نجیبی تعداد مساجد شهری و روستایی سردشت را 221 باب اعلام کرد و افزود: از سوی دولت هیچ اعتباری برای مرمت و بازسازی مساجد این شهرستان اختصاص نیافته است.


مسابقه حفظ جزء 29 قرآن در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود

 

بهمن حسینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه ارومیه گفت: مسابقه حفظ قرآن کریم به‌صورت ماهانه در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود که در این زمینه مسابقه حفظ سوره‌های مبارکه «معارج» و «نوح» 31 تیرماه در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.


وی افزود: برای تابستان سال جاری اجرای دو برنامه عمده در دستور کار دانشگاه ارومیه قرار دارد که یکی کلاس‌های آموزش قرآن ویژه فرزندان و کارکنان و اعضای هیئت علمی است که در سطح راهنمایی و دبیرستان به تعداد 25 جلسه همراه با مشوق‌های آموزش شنا برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگی دانشگاه ارومیه با اشاره به  برگزاری مسابقه کتابخوانی گفت: مسابقه کتابخوانی تمثیلات حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی برگزار می‌شود و افراد برتر به اردوی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.


برگزاری دوره آموزشی بانوان مبلغ سنتی در نقده


حجت‌الاسلام احمد نورپور، مسؤول تبلیغات اسلامی نقده از برگزاری دوره آموزشی بانوان مبلغ سنتی در این  شهرستان خبر داد و گفت: پس از شناسایی 22 نفر از بانوان شهرستان دوره آموزشی مبلغ سنتی در محل تبلیغات اسلامی برگزار شد.


حجت الاسلام نورپور هدف از برگزاری این دوره را آگاه‌سازی دینی بانوان مبلغه عنوان و ابراز کرد: چون پیش از این بانوان مبلغ بدون تشکیل نهادی خاص به مداحی در مراسم می‌پرداختند و اطلاع کافی از مسائل دینی نداشتند،این دوره برگزار شد.


وی در ادامه اضافه کرد: اساتید مجرب بومی عقاید و احکام اسلامی را در این دوره تدریس کردند.


مسؤول تبلیغات اسلامی نقده از اجرای طرح تابستانی برگزاری گفتمان‌های دینی در آستانه نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: گفتمان‌های دانش‌آموزی و دینی در مدارس، مساجد و حسینیه‌ها برگزار می شود./936/د101/ب

ارسال نظرات