۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۷۲۷۸۳
نماینده خبرگان رهبری:

انتخابات ایران غرب را سردرگم کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که حضور حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد عامل اقتدار ملی نظام بود، گفت: انتخابات ایران غرب را سردرگم کرده است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع تعداد از ائمه جماعات و فعالان تبلیغی تبریز، با تاکید بر نقش مهم مرجعیت، علما و رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید در خلق حماسه سیاسی 24 خرداد فراموش شود، اظهار داشت: تحلیل‌گران غربی انتخابات 24 خرداد را حاصل تدابیر هوشمندان رهبری نظام ارزیابی کرده اند.


وی با بیان این‌که پیوند روحانیت و مردم در جریان‌های مختلف تاریخ کشور غالبا منجر به خلق حماسه‌ای ماندگار شده است، تصریح کرد: نقش روشنگر روحانیت در جریان های سیاسی و اجتماعی کشور بر کسی پوشیده نیست، بایستی از فضای همدلی و وحدت حاکم بر کشور در جهت خلق حماسه اقتصادی نیز تلاش کرد، امروز عرصه فعالیت تبلیغی روحانیان بسیار گسترده‌تر از گذشته است.


امام جمعه تبریز ادامه داد: علما و روحانیان باید با فرهنگ سازی و تبیین زوایای مختلف حماسه اقتصادی، افکار عمومی را برای همکاری با دولت در حرکت جهادی در عرصه اقتصادی کشور همراه کنند، به یقین رسالتی که امروز روحانیان بر عهده دارند، مهم‌تر و حساس‌تر از گذشته است، از سوی دیگر دولت جدید باید رسیدگی به مشکلات و نیازهای مردم را اولویت‌ خود قرار دهد.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که آثار و برکات حضور حماسی ملت در انتخابات 24 خرداد بایستی تبیین و تشریح شود، گفت: مردم باید از نتیجه حماسه تاریخی خود آگاه شوند و بدانند که هر گاه در صحنه حضور داشته اند، دشمنان از مواضع خصمانه خود عقب نشینی کرده اند.


وی با اشاره به ابعاد مختلف جنگ روانی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد عامل اقتدار ملی نظام بود و این حضور میلیونی غرب را سردرگم کرده است، به یقین دولت و رییس جمهور منتخب بهترین شرایط را برای احقاق حقوق ملت ایران در مجامع بین المللی خواهد داشت.


آیت الله شبستری با تأکید بر تداوم فضای وحدت و وفاق ملی در کشور گفت: دیدار نامزدهای انتخاباتی با رییس جمهور منتخب و تبدیل رقابت‌های انتخاباتی به رفاقت‌ها، الگویی برای دیگر کشورهای مدعی دموکراسی است، چنین رفتاری نشان داد که انتقال دولت در ایران اسلامی در چارچوب قانون و در فضای کاملا اخلاقی صورت می گیرد.


امام جمعه تبریز بازخوردهای مثبت پس از اعلام نتابج انتخابات 24 خرداد را عبرت و درسی برای فتنه‌گران و مدعیان تقلب در انتخابات 88 دانست و افزود: همگان مشاهده کردند که دیگر 5 نامزد انتخاباتی که نتوانستند بیشترین آرای ملت را کسب کنند، در کمال آرامش و احترام به آرای ملت، ضمن تبریک به رییس جمهور منتخب، نسبت به همکاری با دولت آینده اعلام آمادگی کردند./935/پ202/س

ارسال نظرات