۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۷۳۱۴۵
به بهانه میلاد امام زمان(عج)؛

مسجد معجزلر که به مهدیه تبریز شهرت یافت

خبرگزاری رسا ـ مسجد کرامت‌ که‌ امروز به‌ مهدیه تبریز نیز مشهور است‌، در سالیان‌ اخیر به‌ همّت‌ جمعی‌ از مؤمنان‌ نوسازی‌ و به‌ وسعت‌ اولیه آن‌ افزوده شده است.
مهديه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسجد چارباش‌ که‌ در حال‌ حاضر به‌ نام‌ مسجد کرامت‌ یا مهدیه تبریز مشهور است‌، یکی‌ از اماکن متبرکه منتسب‌ به‌ حضرت صاحب الزمان(عج) در ایران اسلامی است که‌ مردم مؤمن و متدین تبریز مفتخر به‌ وجود این‌ مکان‌ شریف‌ در شهر خود‌ هستند.


مسجد کرامت یکی از مساجد مهم تبریز است که به واسطه مشاهده کرامتی از حضرت صاحب الزمان دارای قداستی خاص بوده و به جمکران تبریز مشهور است؛ امروزه این مسجد یکی از مساجد محوری شهر تبریز محسوب می شود که مراسم دعای ندبه‌اش بامداد هر جمعه میعادگاه عاشقان حضرت حجت(عج) است.


مسجد کرامت که از قدیم الایام نزد مردم تبریز به مسجد معجزلر شهرت یافته است، به همراه مسجد سهله‌ در کوفه‌، مسجد مقدس‌ جمکران و‌ مسجد امام‌ حسن‌ مجتبی‌(ع) در قم‌، مقام‌ صاحب‌ الزمان‌ در شوشتر و سرداب‌ مقدّس‌ حضرت در سامراء یکی از اماکن مقدسی است که همه ساله میزبان عاشقان ظهور منجی آخر از سراسر کشور است.


اما چرا این مسجد مورد احترام و تقدس اهالی تبریز قرار گرفت؟ سؤالی که ممکن است در ابتدا ذهن هر نمازگزار این مسجد را به خود مشغول کند، مسجد کرامت‌، در گذشته در یکی‌ از نقاط‌ دور افتاده تبریز واقع‌ شده‌ بود که‌ به‌ مرور زمان‌ به‌ صورت‌ مخروبه‌ در آمد، ولی‌ از اوائل‌ سال‌ 1346 به‌ برکت‌ وجود با برکت‌ امام زمان‌(ع) مورد توجّه‌ خاص‌ّ مؤمنان‌ به‌ ویژه‌ عالم‌ ربّانی‌ و فقیه‌ فقید مرحوم‌ آیت‌الله‌ حاج‌ سید علی‌ مولانا قرار گرفت‌ و از آن‌ تاریخ‌ به‌ بعد نسبت‌ به‌ بازسازی‌ اساسی‌ آن‌ اقدام‌ شد.


ماجرا از آن قرار است که چاره شفا مرحوم‌ خارکنیان‌ زیر پرچم‌ حضرت‌ سیدالشهدا(ع) برایش‌ رقم‌ می‌خورد و بدان‌ مسجد رهنمون‌ می‌شود و در شب‌ دوشنبه‌ برابر با پانزده‌ ذی‌الحجّه 1386 هجری قمری‌ که‌ مصادف‌ با شب‌ ولادت‌ باسعادت‌ امام‌ هادی‌ علیه‌السلام‌ بود، در مسجد کرامت با توسّل‌ به‌ حضرات‌ ائمه معصومین‌ علیهم‌السلام‌ به‌ ویژه‌ امام‌ مهدی‌ عجل‌ الله‌ تعالی‌ فرجه‌ شفای‌ خود را از دستان‌ مبارک‌ و پر از مهر و عطوفت‌ امام‌ می‌گیرد./935/پ202/ی

ارسال نظرات