۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۷۳۲۲۷
کمیسیون پارلمان روابط خارجه عراق:

عربستان سعودی مسؤول متزلزل شدن روابط با عراق است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای کمیسیون روابط خارجه عراق با انتقاد از دخالت‌های عربستان سعودی در عراق گفت: عربستان سعودی باید بداند که هرگونه تغییر سیاسی در عراق تنها از راه انتخابات صورت خواهد پذیرفت.
رافع عبدالجبار، نماينده پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رافع عبدالجبار، عضو کمسیون روابط خارجه پارلمان عراق با انتقاد از عملکرد عربستان سعودی در قبال ملت و دولت عراق، روابط این دو کشور را متزلزل و غیرقابل قبول خواند.

 

این نماینده پارلمان عراق گفت: گویا عربستان سعودی هنوز نتوانسته است با روند سیاسی در عراق کنار بیاید و با کمال تعجب می‌خواهد نظرات خود را در عراق اجرا کند.

 

وی عربستان سعودی را مسؤول روابط متزلزل این دو کشور دانست و افزود: عربستان سعودی باید بداند که هرگونه تغییر سیاسی در عراق تنها از راه انتخابات صورت می گیرد.

 

رافع عبدالجبار اظهار داشت که عراق تمایل دارد با همه کشورهای عربی و اسلامی، به ویژه کشورهای همسایه تعاون و همکاری داشته باشد و این بیانگر حسن نیت عراق در روابط متقابل است.

 

گفتنی است بسیاری از سیاستمداران عراقی، عربستان سعودی و قطر را مسؤول ناامنی‌ها در عراق می‌دانند و انتقادهای تندی را بر علیه این دو کشور مطرح کرده اند./983/ب904/د

ارسال نظرات