۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۷۳۵۱۴
آیت الله شبستری:

انتظار به دعا و استغاثه محدود نمی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت:‌ انتظار فقط به دعا و استغاثه محدود نیست و باید انسان خود را برای ظهور آماده کند.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با مسؤولان تشکل‌های دینی منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان در تبریز اظهار داشت: مناقشه قره باغ و اشغال شوشا همواره مایه تأسف ملت مسلمان ایران به ویژه مردم آذربایجان بوده است.


وی با تأکید بر این‌که ما همواره از تمامیت جمهوری آذربایجان حمایت کرده ایم و اشغالگری ارامنه را محکوم می کنیم، خاطرنشان کرد: ایران همیشه حامی مبارزان قره باغ بوده و است، اگر ایران با ارمنستان رابطه اقتصادی دارد، به معنای حمایت از اشغال قره‌باغ نیست، بلکه صرفا این یک رابطه اقتصادی بوده و موضوع اشغال قره‌باغ همواره مورد اعتراض ایران بوده است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: ایران اسلامی با کشورهای دنیا غیر از رژیم جعلی صهیونیستی روابط و مبادله اقتصادی دارد، در این میان کمک‌های سیاسی و اقتصادی بلاعوض جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان قابل انکار نیست و انتظار داریم مسؤولان جمهوری آذربایجان قدرشناس این کمک‌ها باشند.


امام جمعه تبریز با مقایسه‌ای کوتاه از اشغال فلسطین و قره‌باغ گفت: دشمن با غصب مناطق مسلمان‌نشین به دنبال تضعیف امت اسلامی است، موضوع غصب فلسطین نمونه ای بارز از این فعالیت دشمن است، البته باید دانست کع امروز مسأله تنها خاک نیست. بلکه موضوع استعمار فکری مطرح است.


وی با بیان این‌که نگرش ما به اشغال قره باغ مانند اشغال فلسطین است، تصریح کرد: تصرف این منطقه از اراضی مسلم مسلمین را یک اقدام ننگین می شماریم، چراکه معتقدیم قره باغ پاره تن اسلام است و آشکارا جزء اراضی اسلام و آذربایجان است. ما غاصبان قره باغ را ظالم و متجاوز می شناسیم و ایران پیرو قاعده حمایت از مظلوم در برابر ظالم است.


آیت الله شبستری از آمادگی ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و افزود: ایران آمادگی میانجگری در حل اختلاف قره باغ بر اساس صلح عادلانه را دارد. بازگشت قره باغ به آذربایجان موضع رسمی ایران است و ایران آمادگی کمک‌های بیشتر به مسلمانان قره باغ را دارد به یقین حق به صاحب حق خواهد رسید.


وی در پایان با تبریک میلاد حضرت مهدی(عج) به بیان فلسفه انتظار منجی آخرالزمان پرداخت و اظهار داشت: انتظار فقط به دعا و استغاثه محدود نیست و باید انسان خود را برای ظهور آماده کند. باید روحیه انتظار فرج در تمام جوامع اسلامی به خصوص در جامعه های شیعی ایران و آذربایجان حاکم شود تا ملزومات برافراشته شدن پرچم اسلام در سراسر جهان فراهم شود./935/پ202/س

ارسال نظرات