۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۷۳۵۷۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش عشایر و بازسازی عتبات عالیات در شهرستان دشت‌ آزادگان، افتتاح دهمین نمایشگاه دو سالانه کاریکاتور در اهواز و پیام تسلیت استاندار خوزستان در پی درگذشت حبیب الله معلمی از مهم ترین اخبار استان خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، محمدتقی چارمحالی، مسؤول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، از برگزاری همایش «عشایر و بازسازی عتبات عالیات» در شهرستان دشت‌ آزادگان خبر داد.

این مقام مسؤول با اشاره به اهداف این همایش تصریح کرد: همایش عشایر و بازسازی عتبات در راستای تقدیر از عشایر استان و به‌منظور اهتمام و ایفای نقش در بازسازی ستاد عتبات عالیات برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این همایش از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و مشارکت فرمانداری و سپاه ناحیه دشت‌آزادگان شهرستان سوسنگرد، با حضور سران و معتمدین عشایر عرب، 5 تیرماه در سالن 26 آبان سپاه ناحیه دشت آزادگان سوسنگرد برگزار می‌شود.

افتتاح دهمین نمایشگاه دو سالانه کاریکاتور

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور گفت: 3370 کاریکاتور از 1760 هنرمند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت 512 اثر پذیرفته شد.

وی با بیان این که آثار این نمایشگاه در موضوعات خرافه پرستی، صورت و موضوع آزاد به نمایش گذاشته شده است، افزود: 10 هزار کاریکاتوریست در ایران فعالیت دارند که از این تعداد، 30 درصد را هنرمندان زن تشکیل می دهند.

این مقام مسؤول با بیان این که خوزستان هنرمندان شاخصی در رشته کاریکاتور در کشور دارد، اظهار داشت: بازدیدکنندگان می توانند همه روزه از پنجم تا بیست و پنجم تیرماه در دو نوبت صبح و عصر از این دوسالانه که در محل موزه هنرهای معاصر اهواز دایر شده، دیدن کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد: سال گذشته 4 هزار و 370 رویداد و فعالیت هنری در استان انجام شد.

وی با تاکید بر این که موزه هنرهای معاصر اهواز توان نگهداشت علمی و فنی آثار را دارد، اظهار داشت: انجمن هنرهای تجسمی اهواز و استان فاقد فضا و محل ثابت است و از فضای موزه هنرهای معاصر نیز می توان برای حضور انجمن هنرهای تجسمی استان استفاده کرد.

پیام استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت حبیب الله معلمی

استاندار خوزستان با صدور پیامی درگذشت شاعر دفاع مقدس، حاج حبیب الله معلمی را تسلیت گفت.

متن پیام استاندار خوزستان به شرح زیر است:

ارتحال استاد فرزانه حاج حبیب اله معلمی شاعر اهل بیت (ع) و سروده های حماسی دوران دفاع مقدس موجب تاثر و اندوه فراوان گردید. آن فقید سعید با خلق اشعار حماسی کم نظیر خود که با آوای دلنشین حاج صادق آهنگران در جبهه های نبرد حق علیه باطل طنین انداز می شد، نقشی بی بدیل در افزایش شور حماسی در رزمندگان اسلام داشت و بی شک آثار ارزشمند وی در گنجینه گرانبهای دستاوردهای دفاع مقدس برای همیشه تاریخ به یادگار خواهد ماند.

اینجانب درگذشت این هنرمند متعهد را به ملت شریف ایران و مردم مقاوم استان خوزستان و اصحاب فرهنگ و هنر و به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

 استاندار خوزستان، سیدجعفر حجازی

/9464/د101/غ

ارسال نظرات