۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۷۳۶۶۶
شهریور امسال؛

گردهمایی اساتید حوزه علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی از برگزاری گردهمایی اساتید مدارس علمیه استان شهریور ماه امسال خبرداد.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: دومین گردهمایی اساتید حوزه علمیه استان شهریور ماه در ارومیه برگزار می شود.


حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: آشنایی اساتید با روش های نوین تدریس، تبادل تجربیات و دانش علمی میان حوزه های علمیه استان، بهره گیری از ظرفیت های تحقیقی و پژوهشی در راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدات علمی و تحقیقی اساتید حوزه های علمیه از جمله اهدافی است که انتظار می رود در مدت اجرای سه روزه این اجلاسه محقق شود.


وی تعداد اساتید شرکت کننده در دومین اجلاسیه سه روزه حوزه های علمیه آذربایجان غربی را یکصد نفر اعلام کرد و افزود: گردهمایی اساتید حوزه های علمیه استان همانند سال گذشته با حضور  اساتید، مدیران و معاونان مدارس حوزوی استان برگزار می شود.


این مسؤول با تاکید بر نقش برگزاری نشست های سالانه در افزایش همگرایی فکری و تحقیقی اساتید حوزه های علمیه استان گفت: در حال حاضر روند روبه رشدی در مدارس حوزوی استان از لحاظ فعالیت های علمی شاهدی هستیم که استمرار آن مستلزم تقویت و حمایت های جدی است.


حجت الاسلام قهرمانی استفاده از اساتید مجرب حوزه علمیه قم در دوره های آموزشی این اجلاسیه را نقطه عطف برگزاری دومین اجلاسیه اساتید حوزه های علمیه آذربایجان غربی دانست و اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت های دانشی و علمی اساتید مجرب و برتر حوزوی در سطح کشور می تواند راهکار مناسبی برای ارتقاء سطح کیفی و کمی فعالیت های حوزوی محسوب شود.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان با اشاره به کاهش تعطیلات تابستانی حوزه های علمیه استان از سه ماه به یک ماه گفت: هم اینک دوره های تابستانی طلاب مدارس علمیه استان آغاز شده است و سعی می شود با اجرای برنامه های متنوع علمی، فرهنگی و آموزشی از تعطیلات تابستانی به عنوان یک فرصت برای بالا بردن توان علمی و آموزشی طلاب استان استفاده شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات