۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۷۳۹۶۶

مسلمانان کانادا خود را برای ماه رمضان آماده می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان شهر کالگاری کانادا به همراه سایر مسلمانان جهان خود را برای رسیدن ماه میهمانی خدا آماده می‎کنند.
مسلمانان کانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، مسلمانان شهر کالگاری کانادا خود را برای فرارسیدن ماه رمضان و اعمالی نظیر روزه داری، نماز، کمک به نیازمندان و دورهم نشینی های خانوادگی پس از افطار آماده می کنند.


سید سهروردی، بنیانگذار شورای عالی اسلامی کانادا و امام جماعت مرکز اسلامی المدینه شهر کالگاری در این ارتباط می‎گوید: امسال و سال های بعد روزه گرفتن در ماه رمضان سخت‎تر خواهد بود، چرا که ماه رمضان در تابستان قرار دارد.


وی افزود: روزهای طولانی تابستان باعث می شود که روزه داری مشکل تر شود اما مسلمانان به خدا توکل می کنند و او نیز توانایی گرفتن روزه را به آنان عطا می کند.


در عین حال، مسلمانان شهر کالگاری کانادا خود را برای کمک به نیازمندان و انجام اعمال خیریه نیز آماده می کنند.


بنیانگذار شورای عالی اسلامی کانادا می گوید: مسلمانان به خصوص در زمان افطار و باز کردن روزه از همسایگان، اقوام، دوستان و نیازمندان دعوت کرده و غذای خود را با آنان تقسیم می کنند.


خانواده های مسلمان در کانادا پس از افطار نیز دور یکدیگر جمع شده و ضمن خوردن غذا خدا را به خاطر نعمت هایش شکر می کنند.


سید سهرودی در این ارتباط نیز می گوید: مسلمانان کانادا در ماه رمضان به یکدیگر نزدیک تر شده و با یکدیگر جشن می گیرند. ماه رمضان ماهی است که هر روز آن جشن گرفته می شود.


برای نخستین بار پس از 30 سال، ماه رمضان با برگزاری نمایشگاه و فستیوال سالیانه کالگاری همزمان شده است.
این نمایشگاه 10 روزه که از آن به عنوان بزرگترین فستیوال روی زمین نام برده می شود هر ساله بیش از یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می کند.


مسلمانان کالگاری نیز اعلام کرده اند که در این فستیوال حضور یافته و پس از صرف افطار از غذاهای توزیع شده در فستیوال نیز استفاده خواهند کرد.


مسلمانان بیش از 2 درصد از جمعیت حدود 32 میلیون و 800 هزار نفری کانادا را تشکیل می دهند و اسلام بزرگترین دین پس از مسیحیت در این کشور به شمار می رود./990/ب902/د

ارسال نظرات