۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۷۴۸۰۴

«ستایش ائمه معصومین در اشعار شهریار» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب ستایش ائمه معصومین علیهم السلام در اشعار شهریار نوشته محمدتقی سبکدل شامل بررسی و تحلیل شعرهای استاد محمدحسین شهریار در شمارگان پنج هزار جلد در تبریز به چاپ رسیده است.
استاد شهريار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کتاب «ستایش ائمه معصومین علیهم السلام در اشعار شهریار» نوشته محمدتقی سبکدل، شامل بررسی و تحلیل اشعار مناجات، قیام محمد صلی الله علیه و آله، میلاد مسعود ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله، علی آباد، یا علی، غدیر خم، شب و علی علیه السلام، علی علیه السلام و دنیا است که برای مخاطبان حوزه شعر و ادب نگارش شده است.


همچنین اشعاری با عناوین مولا علی علیه السلام و شریح قاضی، درگه شاه ولایت، هلال محرم، کاروان کربلا، داغ حسین علیه السلام، قمر بنی هاشم علیه السلام، میلاد نیمه شعبان، یوسف در کلبه احزان و چندین شعر دیگر از استاد شهریار در این کتاب با شمارگان پنج هزار جلد در تبریز به چاپ رسیده است.


بنابر این گزارش، در این کتاب به اشعار استاد شهریار مربوط به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام که نشان از شیفتگی این شاعر بلند آوازه ایرانی دارد، پرداخته شده و مرجع مناسبی برای استفاده پژوهشگران خواهد بود که به زودی از طریق کتابفروشی ها در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.


گفتنی است، محمدتقی سبکدل متولد سال 1355 در تبریز و عضو دایرة المعارف ایران شناسی بوده و تاکنون آثاری چون شمع صد ساله، فروغ عمر و پاسداشت ایران در اشعار شهریار را نیز به رشته تحریر در آورده است.


همچنین کتاب دیگری با عنوان یادنامه استاد شهریار و چاپ دوم کتاب هویت ملی و ایرانی در اشعار استاد شهریار از همین مؤلف در دست تألیف و چاپ است./935/پ202/ق

ارسال نظرات