۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۷۴۹۶۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ گسترش فعالیت‌های خانه قرآن روستایی در بخش مرکزی قم، گردهمایی روحانیان مستقر در بخش کهک قم و غبارروبی از مساجد قم با حضور مسؤولان برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی و دارالقرآن الکریم قم، خانه‌های قرآن روستایی تأسیس شده و از سوی روحانیان مستقر روستاها و زیرنظر این اداره فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌های خانه‌های قرآن روستایی آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و ترویج اخلاق و فرهنگ قرآنی در جامعه است.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اظهار کرد: هدف از تشکیل این مراکز قرآنی روستایی فراگیری مفاهیم قرآنی، آموزش روخوانی و روان‌خوانی و حفظ قرآن، آشنایی با احادیث، حفظ احادیث، آشنایی با زندگی ائمه(ع) و داستان‌های قرآنی برای مقطع سنی مختلف است که به همت روحانیان مستقر و مربیان بومی منطقه برگزار می‌شود.
وی در ادامه اظهار داشت: از دیگر اهداف تأسیس خانه‌های قرآن روستایی و همچنین مراکز قرآنی شهری شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای قرآنی، سوق دادن استعدادهای نوجوانان و جوانان به سمت ارزش‌های قرآنی و دینی و همچنین یافتن راه مناسب برای کاربرد آموزه‌های قرآنی در راه و روش زندگی روزمره است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 10 مرکز قرآنی ویژه خواهران و برادران در این بخش مشغول به فعالیت هستند.
گردهمایی روحانیان مستقر در بخش کهک قم
گردهمایی روحانیان مستقر بخش کهک قم در اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.
در این گردهمایی حجت‌الاسلام خلیل سمیعا، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک در مورد فعالیت‌های فرهنگی در فصل تابستان به ویژه طرح اوقات فراغت سخنرانی کرد.
وی از روحانیان مستقر خواست که در این ایام با اجرای برنامه‌های متنوع، در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان اهتمام بیشتری داشته باشند.
حجت‌الاسلام سمیعا تأکید کرد که طرح اوقات فراغت باید با جذابیت و همراه با برگزاری مسابقات مختلف و اهدای جوایز باشد.
نشست نوجوانان با مدیرکل تبلیغات اسلامی قم
نشست صمیمی نوجوانان امور فرهنگی مساجد بقیه‌الله و ولی‌عصر(عج) با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این نشست با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع آینده‌سازان کشور به معرفی سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این سازمان برشمرد.
وی اعزام مبلغ برای ترویج اسلام و آموزه‌های قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی و تقویت فعالیت‌های فرهنگی در مساجد را از دیگر مأموریت‌های این سازمان ذکر کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه چاپ و نشر، فضای مجازی و ارتباط با تشکل‌های مردمی حوزه فرهنگ دین فعالیت‌های چشمگیری دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر توصیه‌های اخلاقی پرداخت و گفت: خدای تبارک و تعالی که انسان را آفریده، دو راه را پیش روی او قرار داده است و بعد انسان را آزاد گذاشته تا هر کدام از این راه‌ها را انتخاب کند.
وی گفت: هرکدام از این راه‌ها به جهنم و بهشت ختم می‌شود و اگر کسی راه درست را انتخاب کرد به کمال مطلق می‌رسد و اگر دچار جهالت شده مجازات می‌شود.
غبارروبی از مساجد قم با حضور مسؤولان
مراسم غبارروبی مسجد حضرت زینب(س) قم با حضور مسؤولان این استان برگزار می‌شود.
‌به مناسبت فرارسیدن دهه تکریم و غبارروبی مساجد، مراسم غبارروبی مسجد حضرت زینب(س) واقع در خیابان هفتم تیر قم روز شنبه 15 تیرماه ساعت 19 برگزار می‌شود.
در این مراسم که با حضور مسؤولان استان برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی به سخنرانی می‌پردازد.
عضویت دارالقرآن الکریم قم در کمیته قرآن و تبلیغ
دارالقرآن الکریم قم به عضویت کمیته قرآن و تبلیغ وابسته به شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی درآمد.
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، کارشناس دارالقرآن الکریم قم با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف و دستورات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور، کمیته قرآن و تبلیغ که یکی از زیرمجموعه‌های این شورا است تشکیل شد.
این کمیته به ریاست حوزه علمیه و عضویت دستگاه‌های قرآنی کشور از جمله دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تشکیل شده و جلسات اولیه آن با گرایش برنامه‌های تبلیغی ویژه ماه مبارک رمضان و توجه بیشتر مبلغان اعزامی به مباحت و مستندات قرآنی برگزار شد.
در پایان این جلسات با توجه به سابقه طولانی دارالقرآن الکریم قم در برنامه‌های قرآنی، مقرر شد از امکانات دارالقرآن الکریم در زمینه تأمین منابع و مستندات بهره برداری شود./907/پ203/ی
ارسال نظرات