۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۷۵۰۲۸
استاندار آذربایجان غربی:

ائمه جماعات مساجد در احیای آموزش قرآن در مساجد اهتمام کنند

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از کم رنگ شدن فعالیت های قرآنی در مساجد، گفت: ائمه جماعات مساجد از فرصت ماه مبارک رمضان برای احیای آموزش مفاهیم قرآن در این مکان ها اهتمام ورزند.
استاندار آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی، شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ قرآنی استان گفت: مساجد که پایگاه اصلی اسلام هستند متاسفانه تهی از کلام الهی شدند، این در حالی است که مساجد باید مکان اصلی جوشش آموزش های قرآنی همچون تفسیر و مفاهیم باشد.


وی ادامه داد: متولیان مساجد و ائمه جماعات سعی کنند از فرصت ماه مبارک رمضان در جهت احیای جایگاه آموزش های قرآنی بهره گیرند و با برگزاری جلسات حتی با تعداد اندک افراد، روزانه حداقل یک صفحه از کلام نورانی خداوند را قرائت کرده و آن را تفسیر کنند.

 

توجه به تفسیر و تربیت مفسران قرآنی مغفول مانده است


جلال زاده با انتقاد از عدم توجه به مباحث تفسیری با تاکید بر این موضوع که تفسیر زمینه و مقدمه تدبر در قرآن است، بیان داشت: متاسفانه آنچنان که شایسته است به مباحث تفسیری و همچنین تربیت مفسران برجسته توجه نمی شود و این امر در جامعه همچنان مغفول مانده است.


این مسؤول معتقد است جلسات سنتی قرآن کریم به عنوان یکی از ظرفیت های عظیم آموزش فراگیر کلام وحی باید از سوی متولیان و مسؤولان در استان جدی گرفته شود.


استاندار آذربایجان غربی با بیان این که جوانان امروز به دنبال الگوهای عملی هستند تا در رفتاری های خود از آن ها پیروی کنند، یادآور شد: در این مسیر برترین های صحنه های بین المللی قرآن کریم همچون دارندگان مقام های برتر در مسابقات بین المللی می توانند به عنوان یک شاخص استانی به عنوان الگو معرفی شوند.

 

تاکید بر تدوین بانک جامع حافظان و قاریان آذربایجان غربی

جلال زاده در ادامه به لزوم تدوین بانک جامع اطلاعات حافظان و قاریان آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: شرط فراخوانی افراد برای ثبت در این سامانه حفظ و قرائت 5 جزء کلام الهی باشد.

 

وی خواستار تاسیس انجمن خیرین قرآنی و مشارکت دستگاه های ذیربط برای بسط و گسترش آموزش های قرآنی در استان شد.


استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ها در انعکاس و بازتاب فعالیت های قرآنی در افکار عمومی بر لزوم حضور فعال و پویای رسانه های مختلف در ترویج فعالیت های قرآنی استان با اطلاع رسانی دقیق و شفاف تاکید کرد./936/پ202/ب

ارسال نظرات