۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۷۵۰۵۴

برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در دامغان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان در نشست فعالان قرآنی از برپایی نمایشگاه علوم قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان خبرداد.
نشست نمايشگاه علوم قرآني دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، محمد لکزایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان، در نشست فعالان قرآنی از برپایی نمایشگاه علوم قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در این شهر خبر داد.

 

لکزایی با قدردانی از حضور حوزویان، خادمان و فعالان قرآنی و اهتمام آنان در گسترش فرهنگ متعالی کلام وحی در جامعه گفت: قرآن سراسر نور و رحمت است امید داریم زحمات شما در این عرصه قطراتی از این نور الهی را در جان و زندگی ما جاری کند.

 

سرپرست ارشاد دامغان سرلوحه قرار دادن قرآن در همه مسائل را بارز ترین دلیل نهادینه شدن فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا و پایداری این نظام مقدس عنوان کرد و افزود: آنچه امروز در مصر شاهد آن هستیم نمونه ای از درک غلط مسلمانان از تعالیم قرآن است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت برآمده از اخوان المسلمین تنها با گذشت یک سال شکست خورد و بار دیگر دشمنان از این موقعیت به عنوان شکست اسلام در امور سیاسی یاد کردند حال آن که این واقعه نشان از باطل بودن افکار سکولار و افراطی به عنوان ننگ جوامع اسلامی است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان درخشش نظام جمهوری اسلامی را در پی تمسک واقعی به قرآن مجید و اهل بیت (ع) عنوان و تاکید کرد: تلاش می کنیم تا در راه اشاعه علوم قرآنی قدم برداریم و زندگی و جامعه مان را به شمیم آیات قرآن معطر کنیم.

 

در ادامه این برنامه حسین روشنفکر، مدیر اجرایی نمایشگاه علوم قرآنی دامغان، با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه در پنجمین روز از ماه رمضان گفت: این مجموعه  قرآنی به مدت ده شب از ساعت 21:30 تا 30 دقیقه بامداد همچون سال گذشته در محل شهر بازی دامغان پذیرای خانواده ها و اقشار مختلف خواهد بود.

 

وی غرفه ها و مجموعه برنامه هایی همچون محفل انس با قرآن، نشست فعالان قرآنی، ارائه نرم افزار ها و کتب مرتبط با موضوع نمایشگاه، پاسخگویی به سوالات شرعی و بیان احکام، مسابقات فرهنگی و هنری ویژه کودکان و خانواده ها، دانستنی های مهدویت و سبک زندگی اسلامی را از فعالیت های پیش بینی شده عنوان کرد.

 

گفتنی است، در این جلسه که در محل اداره فرهنگ و ارشاد دامغان با حضور مدیران و نمایندگان حوزه علمیه فاطمیه(س)، کانون های فرهنگی هنری قائم(عج)، امام رضا(ع) و اندیشه و قلم، موسسه های قرآنی مشکات، رسول اکرم(ص) و مائده این شهرستان برگزار شد، هر یک از حاضران به بیان پیشنهادات خود پرداختند./977/پ202/س

 

ارسال نظرات