۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۷۵۱۲۰

رونمایی از نخستین جلد دانشنامه امام رضا همزمان با دهه کرامت

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه ۴۲۰ هزار واژه در دانشنامه امام رضا علیه السلام نگاشته شده است، از رونمایی و انتشار نخستین جلد این دانشنامه در دهه کرامت خبر داد.
دکتر محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه 420 هزار واژه در دانشنامه امام رضا علیه السلام نگاشته شده و بیش از 60 درصد آن مورد پذیرش ناظران و داوران قرار گرفته است، از رونمایی و انتشار نخستین جلد این دانشنامه در دهه کرامت خبر داد.

 

«سیدمحمدحسینی» روز یکشنبه در حاشیه نشست با اعضای هیات امنای بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام که در وزارت ارشاد برگزار شد افزود: با آماده شدن نخستین جلد دانشنامه امام رضا علیه السلام در صدد هستیم این اثر فاخر را برای استفاده همگان به چند زبان دنیا ترجمه کنیم.

 

حسینی به پیشنهاد احیای اقامتگاه امام رضا علیه السلام در «مرو» اشاره کرد و گفت: از سوی بنیاد امام رضا علیه السلام در خواست شده که سه دیوار موجود این اقامتگاه حفظ و حصار کشی شود و همچنین برای زائران در این مکان مجتمع اقامتگاهی ایجاد شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به موافقت تبدیل سایت فعلی بنیاد بین المللی امام رضا به خبرگزاری «رضوی» اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این خبرگزاری اخبار مربوط به جشنواره امام رضا علیه السلام و اخبار مرتبط ، اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی افزود: مجوز فصلنامنه «فرهنگ رضوی» صادر شده و تا پایان سال سه نسخه از آن منتشر و از این طریق برای دریافت مجوز مرکز علمی و پژوهشی آن اقدام خواهد شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری یازدهمین دوره جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: در نشست امروز، گزارشی از عملکرد و برنامه های در دست اقدام تشریح شد.

 

به گفته حسینی خوشبختانه با داشتن 10 دوره تجربه دوره یازدهم باشکوهتر از ادوار پیشین با افزایش کمی و کیفی در بخش های مختلف برگزار می شود.

 

وزیر ارشاد با بیان آنکه بخش بین الملل این جشنواره نیز شاهد رشد کمی و کیفی بوده است از برگزاری جشن های مرتبط با دهه کرامت و جشنواره امام رضا علیه السلام در 75 کشور و 200 نقطه خبر داد.

 

رییس شورای فرهنگی عمومی کشور همچنین اظهار داشت: خادمان بین المللی و داخلی فرهنگ رضوی شناسایی شده و در آیین اختتامیه از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

عضو کابینه دولت دهم با بیان آنکه طبق سنوات گذشته آیین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام با حضور رییس جمهوری برگزار می شود گفت: مصوب شد نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری منتخب دولت یازدهم «حجت الاسلام و المسلیمن روحانی» مبنی بر دعوت ایشان برای حضور در جشنواره یازدهم زده شود./998/د102/ق

ارسال نظرات