۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۷۵۲۲۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیان اهل سنت آذربایجان غربی در مهاباد، اعزام 12 گروه استهلالی به مناطق استان برای رویت هلال ماه رمضان، برگزاری طرح قرآنی 1447 در شاهین دژ و برگزاری جشنواره قرآنی مدارس سمپاد سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان آذربایجان غربی در میاندوآب عناوین اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حسن اسماعیلی، معاون فرهنگی و امور روحانیان مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی با اعلام خبر برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیان اهل سنت استان در مهاباد گفت: در یک دوره آموزشی بیش از 50 نفر از طلاب و روحانیان، استادان و مدرسان اهل سنت استان به مدت دو روز خود را برای شرکت در آزمون تعیین سطح علمی روحانیان آماده می کنند.


وی اظهار کرد: این دوره آموزشی با هدف آشنایی شرکت کنندگان با منابع تعیین شده برای آزمون، شیوه های تست زنی و رفع اشکالات درسی آنان انجام می شود و داوطلبان در مباحث درسی فقه، اصول، کلام، ادبیات عرب و دروس عمومی از آموزش های لازم بهره مند می شوند.


حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه با تشریح فعالیت های مرکز بزرگ اسلامی استان گفت: در این مرکز دوره های تخصصی از جمله دوره های تعمیدی حج و دوره های آموزشی تفسیری ویژه طلاب اهل سنت برگزار می شود.


معاون فرهنگی و امور روحانیان مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی به انتشار و توزیع نشریات و ماهنامه های موضوعی در مرکز بزرگ اسلامی استان اشاره کرد و گفت: نشریه تبیان و ماهنامه پیام وحدت در فراخور زمان های مختلف در طول ماه بین روحانیان و طلاب مرکز توزیع می شود.


برگزاری جشنواره قرآنی مدارس سمپاد آذربایجان غربی


اسحاق شیرزاد، کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با اعلام این خبر اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و آموزش و پرورش با حضور دویست نفر از دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان و تیزهوشان استان برگزار می شود.

 

شیرزاد افزود: این جشنواره در دو مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان و با ترکیب جنسیتی دختر و پسر در این شهرستان برگزار می شود.


وی یادآور شد: این جشنواره به مدت دو روز در در محل تالار هنرستان ارشاد این شهرستان ادامه دارد.


اعزام گروه‌های استهلال ماه رمضان به مناطق مختلف آذربایجان غربی 


حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری، مسؤول ستاد استهلال آذربایجان غربی اظهار داشت: ستاد استهلال در استان متشکل از 12 گروه رصدی عصر روز سه شنبه 18 تیرماه با استقرار در شهرهای مختلف استان هلال ماه مبارک رمضان را رصد می‌‌کنند.


وی یادآور شد: 80 نفر از روحانیان که امسال در ستاد استهلال رؤیت هلال ماه رمضان در استان همکاری دارند، به 12 شهرستان آذربایجان غربی از جمله ارومیه، خوی و میاندوآب اعزام می‌شوند.


حجت‌الاسلام فخری ادامه داد: هر گروه رصدی متشکل از 6 نفر شامل دو رصدگر،‌ دو دستیار و دو مسؤول تدارکات است و ادواتی از جمله دوربین‌های دوچشمی 120، دوربین‌های عکاسی، جی‌پی‌اس و قطب‌نما از جمله تجهیزات گروه‌های رصدی است.


مسؤول ستاد استهلال آذربایجان غربی اضافه کرد: این گروه‌ها پیش از اعزام به مناطق رصدی با حضور در کلاس‌های مختلف با مبانی رؤیت هلال ماه به‌صورت تئوری و عملی آشنا می‌شوند.


برگزاری طرح قرآنی 1447 در شاهین دژ


سلیم ایمانی، مسؤول تبلیغات اسلامی شاهین دژ گفت: در راستای برگزاری این طرح 35 کلاس آموزشی در رشته های مفاهیم، حفظ، قرائت و تجوید در شاهین‌دژ برگزار می‌شود.


وی افزود: چهار کلاس آموزش عمومی قرآن، یک کلاس آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن، یک کلاس حفظ نیم جزء، دو کلاس حفظ جزء سی قرآن کریم، یک کلاس آموزش روخوانی کلام الهی و دو دوره تربیت معلم قرآن به‌صورت یارانه‌ای و خودگردان در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.


ایمانی با بیان این که در طول ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم نیز برگزار می‌شود، گفت: این محفل در شهر محمودآباد شاهین‌دژ نیز برگزار می‌شود و در همین راستا برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان نیز از سایر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.


مسؤول تبلیغات اسلامی شاهین‌دژ به برگزاری هشت گفتمان دینی نیز در طول ایام ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد: گفتمان های با موضوع نقش دین در زندگی، نقش دین در تعالی جامعه و نقش دین در تعالی فرد اجرا می شود./936/د101/ب

ارسال نظرات