۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۲۹۷

غبارروبی مردمی از مسجدی با گنجایش 100 هزار نفر در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ در آستانه ماه مبارک رمضان، شهروندان شهر هرات برای نخستین‌بار بزرگ‌ترین مسجد جامع افغانستان و این شهر را که از قدمت تاریخی برخوردار است از گرد و غبار پاک کردند.
مسجد هرات

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس، اداره محیط زیست هرات با همکاری مردم این شهر صحن و دیوارهای بزرگ‌ترین مسجد جامع افغانستان را غبار روبی کردند.

 

به گفته مسؤولان اداره میراث فرهنگی هرات، این مسجد جامع گنجایش 100 هزار نمازگزار را دارد که در نوع خود در کشور افغانستان بی‌نظیر است از این رو غبار روبی آن نیاز به زمان و همکاری عمومی دارد.

 

این مسجد که در مرکز شهر هرات موقعیت دارد، پنجمین مسجد جامع بزرگ در جهان است این مسجد جامع بیش از 1400 سال قدمت دارد و مساحت آن به 46760 متر مربع می‌رسد.

 

مسجد جامع بزرگ هرات از جمله آثار تاریخی افغانستان است، این بنای زیبا و شگفت انگیز در طول چندین هزار سال قبل از اسلام عبادتگاه آریائی‌های یکتا پرست بوده است.

 

سال گذشته برای نخستین‌بار دفتر انجمن خدمت‌گزاران مسجد جامع بزرگ شهر هرات با حمایت مالی و معنوی  جمعی از تجار و شخصیت‌های خیر افغان تأسیس شد، این افراد آمادگی خود را برای کمک‌های بیشتر به بازسازی  بخش‌های آسیب دیده مسجد جامع اعلام کردند و اکنون این روند همچنان ادامه دارد./982/ب101/د

ارسال نظرات