۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۴۳۸
با گذشت یکسال از بازداشت؛

آیت الله نمر همچنان بدون محاکمه در حبس است

خبرگزاری رسا ـ عالم روحانی مبارز شیعی عربستانی که به اتهاماتی از جمله فتنه انگیزی و دعوت به برهم زدن وحدت ملی در زندان آل سعود به سر می برد، وارد دومین سال بازداشت خود شد.
شيخ نمر باقر النمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله نمر باقر النمر روحانی مبارز عربستانی روز گذشته وارد دومین سال بازداشت خود شد.

 

محاکمه آیت الله نمر در 26 مارس به اتهاماتی فتنه انگیزی و دعوت به برهم زدن وحدت ملی در دادگاه ویژه کیفری ریاض آغاز شد. دادستان عربستان سعودی در اولین جلسه‎های محاکمه خواستار حد محاربه و اجرای اشد مجازات برای روحانی مبارزعربستانی شد.

 

وی در ماه مارس گذشته با صندلی چرخدار در دادگاه حاضر شد.

 

شیخ باقر النمر با اتهاماتی از جمله تحریک نسبت به حمله به اموال دولتی، مداخله در امور کشور بحرین و تحریک به ارتکاب جرایم تروریستی در آن روبرو است.

 

فعالان محلی و برخی از افراد خانواده این روحانی شیعه عربستان می گویند: شیخ نمر تنها از تظاهرات مسالمت آمیز حمایت کرده است و خود را از هرمخالفت شدید دولتی دور نگه داشته است.

 

سازمان دیده بان حقوق بشر بین المللی، ماه می گذشته از مقامات عربستان سعودی خواست تا محاکمه عادلانه شیخ نمر را تضمین کرده و  وی را تحت مراقبت های پزشکی کافی قرار دهند.

 

این سازمان حقوقی  به نقل از یکی از افراد خانواده وی اعلام کرد: شیخ نمر از معالجه پزشکی کافی و مناسب بهره نمی برد.

 

ساره لیا ویتسن مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان بین المللی حقوق بشر در این باره گفت: شرم آور است که شخصیتی با جایگاه شیخ نمر اینگونه برخورد می شود و مقامات عربستان، درخواست های مکرر خانواده وی را مبنی بر اعطای مراقبت ها پزشکی نادیده می گیرند./9456/ب902/د

ارسال نظرات