۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۷۵۵۳۶

کنگره آمریکا در دوراهی کمک مالی به مصر

خبرگزاری رسا ـ براساس قوانین کنگره آمریکا، این کشور نمی تواند از دولت های پس از کودتا حمایت کند.
کنگره آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا در خبری گفت: برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر توسط ارتش، بحث بر سر ادامه کمک های مالی آمریکا به مصر را در کنگره و کاخ سفید برانگیخته است.
با توجه به اینکه دولت آمریکا انتخابات ریاست جمهوری مصر و پیروزی محمد مرسی در آن را تائید کرده و آن را انتخاباتی دموکراتیک خوانده بود، بر اساس قانونی که در سال 1985 در کنگره آمریکا به تصویب رسیده، دولت این کشور از کودتا علیه دولت هایی که به طور دموکراتیک انتخاب شدند حمایت نمی کند.
اکنون اختلاف نظر در آمریکا و بحث کودتا بودن یا نبودن برکناری محمد مرسی توسط ارتش مصر شدت گرفته است. سیاستمداران آمریکایی ادامه کمک های یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری آمریکا به مصر را مورد بحث و جدل قرار داده اند و این عمل را منافات با قوانین می دانند.
لازم به ذکر است که دو سوم از کمک های مالی آمریکا به مصر، صرف نیاز های ارتش این کشور می شود.
با توجه به نا امنی صحرای سینا پس از برکناری محمد مرسی و اعلام گروه های تندوری سلفی در تشکیل دولت مستقل در این منطقه و مجاورت آن با مرزهای رژیم صهیونیستی، آمریکایی ها بیم آن دارند در صورت قطع کمک های مالی به مصر، قدرت ارتش در برقراری امنیت خصوصا در این منطقه کم شود و امنیت رژیم صهیونیستی به خطر بیفتد./1415/9161/خ

ارسال نظرات