۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۷۵۶۷۳

چند خبر کوتاه از جنوب غرب

خبرگزاری رسا ـ اعلام برنامه های جز خوانی ماه رمضان در اهواز، توزیع 4200 جلد کتاب در بندرماهشهر، برگزاری همایش تخصصی مهدویت و سینمای هالیوود در اندیمشک، تشکیل 24 هسته فرهنگی جوان در بروجن و رونمایی از تندیس شهید غلامرضا کشتکار در برازجان عناوین چند خبر کوتاه از جنوب غرب هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در جنوب غرب، برنامه های جز خوانی قرآن کریم در اهواز اعلام شد.

براساس این گزارش این مراسم با حضور قاریان برتر استان و کشور برگزار که ناصر دغاغله، مهدی دغاغله، ناجی حیدری و ماجد نصری از جمله آن ها خواهند بود.

این برنامه با پوشش رسانه ملی و پخش آن از سیمای مرکز استان خوزستان صورت می گیرد.

این گزارش می افزاید: هرساله در ایام ماه مبارک رمضان سعی شده تا برنامه های ماه مبارک با تنوع بیشتری برگزار و همچنین مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم مطابق سال های گذشته به صورت زنده از رسانه ملی پخش خواهد شد.

این مراسم به صورت مستقیم از سوی مرکز سیمای خوزستان پخش و هر روز با حضور سه قاری یک جز تلاوت می شود.

توزیع 4200 جلد کتاب ویژه طرح «نورالولایه» در بندرماهشهر

حجت‌الاسلام سید علی رضوی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرماهشهر اظهار داشت: طرح «نور الولایه» در مناطق حساس و آسیب پذیر بندرماهشهر برگزار که در طول این طرح ده نفر از ائمه جماعات مساجد در این مناطق فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: این فعالیت فرهنگی در قالب تهیه و توزیع کتبی در خصوص معرفی منابع شیعی و پاسخگویی به شبهات ایجاد شده که در سطح مناطق آسیب‌پذیر با محوریت 10 مسجد انجام می‌شود.

حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: طرح «نورالولایه» با تهیه و توزیع 4200 جلد کتاب با موضوعات تحکیم عقاید شیعی و اثبات حقانیت مذهب اهل‌ بیت(ع)، رد و نقد شبهات میان مبلغان توزیع شد.

برگزاری همایش تخصصی مهدویت و سینمای هالیوود در اندیمشک

این مراسم با حضور حجت الاسلام جواد نصرالله پور، پژوهشگر مهدویت، در زمینه موضوعات آخرالزمان و نقش سینمای غرب به ویژه هالیوود در کم رنگ جلوه دادن موضوع ظهور امام زمان (عج) برگزار شد.

وی در ابتدای این مراسم با اشاره به تخریب شخصیت امام عصر (عج) از سوی صهیونیسم گفت: هالیوود با استفاده از هنر سینما به دروغ پردازی علیه منجی عالم بشریت پرداخته و در این فیلم ها هرگاه نام خدا و یا موعود برده می شود، حتما باید پس از آن اتفاق ناگواری رخ دهد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم افزود: تولید انبوه فیلم های آخرالزمانی از سوی هالیوود و نجات بشر به دست گروه و کشوری خاص به نام امریکا بیانگر این است که دشمنان اسلام می دانند در آخرالزمان فردی برای نجات بشر خواهد آمد و این موضوع را به خود نسبت می دهند و خود را ناجی بشریت معرفی می کنند.

تشکیل 24 هسته فرهنگی جوان در شهرستان بروجن

حجت السلام مجید الهیان، رییس تبلیغات اسلامی بروجن تصریح کرد: هم زمان با حلول ماه مبارک رمضان، طرح غنی سازی اوقات فراغت این نهاد با تشکیل 24 هسته فرهنگی جوان در این شهرستان اجرا می شود.

وی افزود: از این تعداد شش هسته در بلداجی، در بروجن و گندمان هر کدام هفت هسته و چهار هسته فرهنگی در بخش مرکزی این شهرستان تشکیل شده است.

حجت الاسلام الهیان با اشاره به پیش بینی حضور بیش دو هزار و 500 نفر از دانشجویان و دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه در طرح اوقات فراغت تبلیغات اسلامی بروجن، خاطرنشان کرد: فعالیت هسته های فرهنگی از 18 تیر با همکاری روحانیون اعزامی از دفاتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و اصفهان در مساجد، حسینیه ها و مدارس آغاز می شود.

رونمایی از تندیس شهید هنرمند غلامرضا کشتکار در برازجان

مراسم بزرگداشت و آیین رونمایی از تندیس  شهید هنرمند شاخص کشوری غلامرضا کشتکار با حضورامام جمعه برازجان، فرماندار دشتستان، فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر و دیگر از مسؤولان استان و شهرستان در محل بوستان شهید کشتکار برازجان برگزار شد.   

در این مراسم که به مناسبت معرفی شهید غلامرضا کشتکار به عنوان شهید هنرمند شاخص کشوری برگزار شد ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا به ویژه شهید کشتکار از تندیس این شهید عزیز با حضور پدر بزرگوار وی رونمایی شد.    

گفتنی است، شهید کشتکار امسال از سوی سازمان بسیج هنرمندان کشور به عنوان شهید هنرمند شاخص کشوری معرفی شده است./9458/د101/غ

ارسال نظرات