۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۷۵۷۱۴
آیت‌الله مهدوی:

بهره‌مندی از لذت‌های مشروع دنیا با آخرت‌گرایی منافات ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه زهد در مبانی دینی گفت: اگر لذت‌هایی دنیایی مانند مسکن، ازدواج را برای تقویت آخرت و رضای الهی استفاده کنیم، امری مورد پسند است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابوالحسن مهدوي نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در درس اخلاق خود در نخستین روز ماه مبارک رمضان، با تبریک حلول ماه پربرکت رمضان به معنای زهد اشاره کرد و گفت: زهد از نظر معنا در مقابل تمایل است، یعنی انسان به یک چیز تمایل دارد و ضد این حالت یعنی نفرت یا ترک یک عمل زهد است.

وی افزود: عمل در رفتار ظاهری را اخلاق نمی‌گویند، مانند این که اگر در ظاهر ببینیم من توجه به دنیا ندارم این را به آن زهد نمی‌گویند، این عمل من است بلکه اخلاق همانند زهد به درون و روحیه انسان بازمی‌گردد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر فرد در دل واقعا از دنیا رو برگرداند، زهد تحقق یافته است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر این نکته که زهد در اصطلاح در امور دنیایی بیشتر به کار می‌رود، ابراز کرد: گاه فردی زاهد است اما باید مورد زهد وی را ببینیم، باید دید که آیا زهد فرد به دلیل پایبندی وی به دین است یا دلیل دیگری دارد.

وی بیان کرد: در برخی موارد مال دنیا صرف آخرت می‌شود و این امر نوعی اعراض از دنیا و امری مطلوب محسوب می‌شود، زیرا در راه آخرت است،‌ پس می‌توان گفت اگر لذت‌هایی دنیایی مانند مسکن، ازدواج را برای تقویت آخرت و رضای الهی استفاده کنیم، مسأله ای ارزشمند است./939/پ203/س

ارسال نظرات