۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۷۵۸۸۰
در شصت و هشتمین شماره هفته نامه ندای رسا می خوانیم:

ماه مبارک رمضان و بخشش گناهان

خبرگزاری رسا ـ شصت و هشتمین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی چاپ و منتشر شد.
هفته نامه نداي رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شصت و هشتمین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی چاپ و منتشر شد.

خبر ارتقاء مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) به دانشگاه به همراه گزارش تصویری، اعلام ساعات کار دستگاه های اجرایی خوزستان در ماه مبارک رمضان، گزارش همایش راه خدا ماه خدا در اهواز، خبر استمرار پیشتازی حوزه علمیه سفیران هدایت خوزستان در کشور از مهم ترین عناوین اخبار شصت و هشتمین شماره ندای رسا می باشد.

در شصت و پنجمین قسمت افلاکیان به خاطره ای از علی هاشمی اشاره شده است، در این خاطر می خوانیم:

 در سال 1367 نیروهای دشمن قصد هلی برن را داشتند به همین دلیل با بالگرد روی جاده نشستند و نیروهایشان را پیاده کردند تا بتوانند راه را ببندند.

شهید علی هاشمی بر اساس همان منطق «هیهات من الذله» با ماشین به این بالگرد عراقی زد و آن ها را به هلاکت رساند. این صحنه نشان می دهد که وی برای این که به اسارت درنیاید، این عملیات شجاعانه و شهادت طلبانه را انجام داده است.

در قسمت یادداست این شماره از هفته نامه ندای رسا مطلبی با عنوان «ماه مبارک رمضان و بخشش گناهان» درج شده است.

در این یادداشت می خوانیم:

«رمضان» در لغت از «رمض» به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن می‏باشد. چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می‏شود، به این ماه مبارک رمضان گفته‏اند.

 

این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‏کند؛ پیامبر اکرم(ص) می‏فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.»

 

این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‏ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است و مؤمنان با مقدمه‏سازی و فراهم کردن زمینه‏های معنوی در ماه‏های رجب و شعبان هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می‏کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب‏زنده‏داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‏داری، روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می‏کنند.

 

بدیهی است فضائل و ثواب‏هایی که برای ماه مبارک رمضان و روزه‏داری ذکر شده و به برخی از آن‏ها اشاره شد، از آن کسانی است که حقیقت آن را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن‏ها جامه عمل بپوشانند. چنان در روایات اسلامی برای روزه‏داری آدابی ذکر شده و کسانی که صرفاً تلاوت قرآن می‏کنند، ولی به آیات و احکام آن عمل نمی‏کنند و یا آن که از روزه‏داری تنها رنج گرسنگی و تشنگی را می‏کشند و بوسیله گناه، تأثیر روزه را از بین می‏برند و ماه مبارک رمضان و فضای معنوی آن تأثیری بر اشخاصی بر جای نمی‏گذارد، مورد نکوهش قرار گرفته‏اند.

 

پاسخ به شبهه ای از سوی آیت الله سبحانی، معرفی کتاب «آداب روزه داری و احوال روزه داران در بیانات آیت الله خامنه ای» و احکام پیرامون مسأله استهلال از دیگر مواردی است که در شصت و هشتمین شماره ندای رسا به چاپ رسیده است.

خبر هر ایرانی در کنار کدپستی، ایمیل ملی می گیرد، توصیه ها و باورهای نادرست از عمر باطری، دریافت نشانی نزدیکترین مسجد بر روی تلفن همراه و تجلیل از وبلگ نویسان برتر جشنواره«جوان و مهدویت» خوزستان از اخباری است که در صفحه علم و فناوری این شماره از هفته نامه ندای رسا به چاپ رسیده است.

لازم به ذکر است شصت و هشتمین شماره هفته نامه تحلیلی، اطلاع رسانی ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است، جهت دسترسی به آرشیو این نشریه می توانید به پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه ندای رسا به نشانی http://www.nedayerasa.ir مراجعه کنید./9464/ن602/ن

ارسال نظرات