۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۷۵۹۲۶
در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

تحلیل آیت‌الله امامی کاشانی از حوادث مصر / راه‌حل برون رفت مصر از وضعیت کنونی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دست‌های دشمنان پشت پرده، ملت مصر را به جان هم انداخته است، راه‌حل برون رفت از این وضعیت را خود مردم مصر دانست و گفت: اگرچه نبود رهبری عدل و فقاهت برای این کشور مصیبتی بزرگ است، اما ملت مصر باید هوشیار باشند.
آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، خداوند متعال را به سبب تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شکر کرد و گفت: هرگز نمی‌توانیم سپاس این همه الطاف الهی را در مواقع مختلف ادا کنیم.

 

وی با بیان اینکه حماسه بزرگ انتخابات همان‌طور که رهبر معظم انقلاب می‌خواستند محقق شد، گفت: تحقق این حماسه از دعای مردم به ویژه دعای رهبر معظم انقلاب بود که همواره اهل دعا هستند و به خدا توجه دارند، این دعاها در این حماسه‌ها و حرکت‌ها بسیار اثربخش است.

 

آیت‌الله امامی کاشانی به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تبریک گفت و با اشاره به سوابق حوزوی، دانشگاهی و انقلابی وی در قبل از پیروزی انقلاب و نیز سوابق قانونگذاری، سیاسی و اجرایی که دارد، ابراز امیدواری کرد که رییس جمهور منتخب با تأیید و کمک خدای متعال، بتواند به بهترین وجه امور اجرایی کشور را مدیریت کند.

 

تنفیذ حکم رییس جمهور و تضمین اسلامیت نظام

 

امام جمعه موقت تهران همچنین همزمان شدن تنفیذ حکم ریاست جمهوری و تنفیذ آرای ملت ایران به دست مبارک ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب با ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفت و گفت: ماه مبارک رمضان ماه فیض و رحمت خدا است و درهای رحمت الهی در این ماه باز است.

 

وی با اشاره به بند نهم اصل یکصد و ده قانون اساسی که بر تنفیذ حکم ریاست جمهوری و آرای ملت از سوی رهبری تأکید شده است، ابراز کرد: نظام ما جمهوری اسلامی است یعنی ملت رأی می‌دهند ولی امر هم به عنوان ولی فقیه این رأی را تنفیذ می‌کنند و این اسلامیت را تضمین می‌کند.

 

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: اصل یکصد و ده و اصول مربوط به ولایت فقیه، اصل‌های گرانبهایی است؛ تمام این ثواب‌ها به روح بلند امام راحل و آنان که در این انقلاب شهید شدند برسد که چگونه خوب پیش‌بینی کردند مسأله ولایت فقیه را و توجه به این اصل که جامعه را به نحو احسن جلو ببرد.

 

گرامیداشت حادثه مسجد گوهرشاد

 

وی در ادامه با اشاره به 21 تیرماه سالروز قتل عام مردم مشهد و علما که علیه رضاخان در مسجد گوهرشاد تحصن کرده بودند، گفت: مردم و علما علیه رضاخان که دستور کشف حجاب داده بود در مسجد گوهرشاد اجتماع کردند که با حمله کماندوهای شاه کشتار زیادی شد که برخی آن را سه هزار و برخی پنج هزار نقل می‌کنند.

 

امام جمعه موقت تهران با طلب رحمت الهی برای شهدا و فرستادن لعنت و نفرین بر رضاخان خبیث و کسانی که پشت سر او بودند، خدا را به سبب ایجاد انقلاب اسلامی با یک رهبری عادل و فقیه که بتواند علیه دشمن، ظلم و استکبار در جهان حرکتی ایجاد کند و در کشورهای اسلامی زلزله به وجود آورد، شکر کرد.

 

راه‌حل برون رفت مصر از وضعیت کنونی

 

بخش دیگری از سخنان آیت‌الله امامی کاشانی به حوادث اخیر مصر اختصاص داشت که وی با ابراز تأسف نسبت به وضع کنونی این کشور که آن را متمدن‌ترین و با فرهنگ‌ترین کشور خوانده بود، گفت: این روز سیاه را دشمنانی برای ملت مصر به وجود آورده‌اند که پشت پرده هستند.

 

وی با بیان اینکه ملت با عظمت مصر در دامن اسلام بزرگ شده‌اند، اما امروز به این روز سیاه نشسته‌اند، راه‌حل برون رفت از این وضعیت را خود ملت مصر دانست و افزود: اگرچه رهبری عدل و فقاهت در این کشور نیست و این مصیبتی بزرگ است، اما در عین حال ملت مصر باید هوشیار باشند.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم تهدید کرده و مخاطب این تهدید تمام مردم مصر هستند، در آیه قبله می‌فرماید قبله را از بیت‌المقدس به کعبه گردانیدیم و کعبه قبله شما است و بعد می‌فرماید شما از کفار نترسید از من بترسید من نعمت را بر شما تمام کردم.

 

وی گفت: خداوند می‌فرماید ما به شما استقلال و عزت دادیم از من بترسید که مخالفت امر خدا بکنید اگر امر خدا را مخالفت کردید قبله از دستتان گرفته می‌شود، یعنی وحدت، اقتدار و عزت از دست شما گرفته می شود.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه دست‌های دشمنان پشت پرده، ملت مصر را به جان هم انداخته است، از مردم مصر خواست که توجه کنند و هوشیار باشند، به حرف این و آن گوش ندهند و خود برای کشورشان تصمیم بگیرند./920/پ201/ی

ارسال نظرات