۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۷۵۹۲۷
با وجود تدابیر شدید امنیتی؛

هزاران فلسطینی اولین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجدالاقصی اقامه کردند

خبرگزاری رسا ـ ده‌ها هزار نفر از شهروندان فلسطینی، با وجود محدودیت‌های شدید رژیم صهیونیستی، برای اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی تجمع کردند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ده‎ها هزار تن از ساکنان سرزمینهای اشغالی و قدس اشغالی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان و با وجود تدابیر و محدودیت‌های شدید امنیتی صهیونیست‌ها در اطراف حرم مسجد الاقصی از ساعات اولیه سحرگاه امروز برای اقامه اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در سال جاری به مسجد الاقصی رفتند.

 

بر اساس این گزارش نیروهای رژیم صهیونیستی ایستگاه‌های نظامی ثابتی را در ورودی‌های اصلی شهر مستقر کرده‌اند و این ساعت‌ها شاهد ازدحام گسترده مردم روزه‌دار برای بازرسی از سوی نظامیان صهیونیست است.

 

نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین اقدامات امنیتی خود را در بخش‌های قدیمی این شهر تشدید و هزاران نیروی امنیتی به این منطقه گسیل کرده‌اند و سنگرها و موانع ایست و بازرسی را در ورودی‌های این منطقه مستقر کردند، آنها خیابان اصلی منطقه المصراره منتهی به باب العامود را تا خیابان سلطان سلیمان و ابو ساهرة و اسباط تا وادی حلوة در جنوب مسجد الاقصی بستند.

 

ده‎ها اتوبوس که نمازگزاران را از مناطق و مجتمع های مسکونی اراضی 1948 به مسجد الاقصی منتقل کرده است؛ از ساعت های اولیه صبح به مقصد رسیده‌اند.

 

از سوی دیگر در داخل مسجد الاقصی نیز آمادگی‌های گسترده‌ای برای استقبال از سیل عظیم نمازگزاران از سوی سازمان اوقاف اسلامی انجام شده و نیروهای امدادی و پزشکی نیز در محوطه مسجد مستقر بودند.

 

مقامات رژیم اشغالگر قدس شهروندان زیر 40 سال از استان‌های کرانه باختری را از ورود به مسجد الاقصی و اقامه نماز در این مسجد منع می‌کنند./982/ب101/د

منبع: فارس

ارسال نظرات