۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۷۵۹۳۳
امام جمعه آمل:

ریشه وقایع مصر در نقشه های آمریکا و صهیونیست است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به تحولات کشور مصر، گفت: متأسفانه در کشور مصر برادرکشی صورت می گیرد و ریشه این وقایع در نقشه آمریکا و صهیونیست است که رییس جمهور قانونی را با کودتا سرکوب می کنند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا بر تقوای خود بیافزاید، گفت: تقوا انسان را ملزم به ترک منکرات کرده که این فرد می تواند ادعا کند من بر نفس اماره خود مسلط هستم.

 

وی با اشاره به این که تفرقه باعث می شود که فتنه ها شعله ور شده ولی اتحاد سبب سعادت و پیروزی می شود، بیان داشت: میزان چنگ زدن به حبل الله است که اگر می خواهیم سعادتمند شویم باید به این ریسمان متصل شده و همگان به آن اعتصام کنند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد تا روحی خدا پرست داشته باشد، ادامه داد: بشری که می خواهد به سعادت برسد باید به ریسمان الهی چنگ زند و ما که به حبل الله چنگ زدیم به مسلمانان می گوییم اگر متحد شوید دنیا نمی تواند کاری کند.

 


حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: اگر کسی حرفی از تفرقه و جدایی می زند این زمینه سازی برای فتنه است که باید اتحاد را در بین خود جاری کنیم و دشمن تلاش زیادی کرد در ایران تفرقه ایجاد کند که موفق نشد و الان در برخی از کشورهای اسلامی دارد این کار را انجام می دهد.

 

استاد حوزه علمیه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روزه داری از طاعت های نیکو به پرورگار متعال است، خاطرنشان کرد: همه این امور برای تطهیر جان بشر بوده و هیچ حکمی از احکام الهی به ضرر ما نیست.

 

وی ادامه داد: روزه خاصیتی دارد که انسان را فرشته خو می کند و آنان همیشه در دستگاه الهی مقرب هستند.

 

امام جمعه آمل با اشاره به روز حجاب و عفاف، گفت: باید فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ترویج شود که در قرآن و روایات اهل بیت معصومین(ع) به رعایت آن سفارش ارزنده ای شده است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که خواهران ما باید در رعایت حجاب دقت داشته باشند، بیان داشت: نیروهای نظامی هم باید در این امر مدیریت درستی داشته باشند و در امربه معروف و نهی از منکر تلاش شود تا آبروی دیگران تخریب نشود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به تحولات کشور مصر، گفت: متاسفانه در کشور مصر برادرکشی صورت می گیرد و ریشه این ها در نقشه آمریکا و صهیونیست است که رییس جمهور قانونی را با کودتا سرکوب می کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات