۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۷۵۹۷۵

انتقاد شدید شیخ عیسی قاسم از شکنجه زنان در زندان‎های بحرین

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با انتقاد شدید از برهنه کردن بانوان انقلابی در زندان‎های آل‎خلیفه، این جنایت را شرم آور توصیف کرد و گفت: برهنه کردن بانوان زندانی به دور از شرف است.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد برنامه آل خلیفه برای حل مشکلات کشور را سراب توصیف کرد و گفت: رخدادهای کنونی نشان می دهد که نظام نه تنها در پی اصلاحات نیست، بلکه حتی فکر این موضوع را نیز در سر نمی پروراند. اگر نظام، نیت اصلاحات داشته باشد یا نداشته باشد یا اینکه تنها بازی رسانه ای نظام است، جنبش مردمی همچنان به راه خود ادامه می دهد.

 

وی درباره رفتار غیراخلاقی با انقلابیان در زندان، تصریح کرد: خبرهای رسیده حاکیست که زندانیان به ویژه بانوان را بدون لباس در اتاق بازرسی حاضر می کنند. کسی که چنین اقدامی انجام دهد از دین و اخلاق و حتی ذره ای از شرف به دور است.

 

آیت الله عیسی قاسم افزود: اگر مسؤولان از این مسأله آگاه باشند که مصیبت دینی، اخلاقی و انسانی وصف ناپذیری رخ داده است. آیا مسلمانی وجود دارد که با شنیدن خبر برهنه کردن بانوان، آرام بنشیند؟ آیا می توان متصور شد که چنین جنایتی در سرزمینی اسلامی صورت گیرد.

 

رهبر شیعیان بحرین درباره ادامه جنبش مسالمت آمیز در این کشور، اظهار داشت: ملت بحرین به دلیل سلب حقوق مشروع خود به پا خواسته و هیچ کس نمی تواند مطالبات این مردم را منکر شود. متأسفانه نظام همچنان این حقوق را منکر شده و با یاری گرفتن از بیگانگان در حال سرکوب انقلاب است.

 

وی تأکید کرد: ملت بحرین با وجود همه ظلم و ستمها همچنان با سلاح ایمان و اراده ای شکست ناپذیر به پیگیری مطالبات مشروع خود می پردازد. این مطالب با حقوق بشر و مقررات سازمان های بین المللی سازگار است.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به پسرفت روزانه این کشور، ادامه داد: اوضاع اقتصادی رو به پسرفت است، ناامنی همه کشور را فرامی گیرد، مردم به نظام بی اعتماد هستند، ولی نظام به این مسائل بی توجه بوده و با سلاح درصدد خاموش ساختن انقلاب مشروع و مردمی این کشور است./980/ب901/د

ارسال نظرات