۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۷۶۱۲۶
استاد حوزه علمیه اردکان:

ضعیف شدن باورهای دینی سبب دوری از سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اردکان گفت: ضعیف شدن باورهای دینی مسلمانان و قدم گذاشتن در مسیر شیطان مهم‌ترین عامل دوری مسلمانان از سبک زندگی اسلامی است.
سبک زندگي

حجت اسلام ابراهیم ربانی، استاد حوزه علمیه اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: نگاه مادی به عالم هستی مهم ترین عامل تجمل گرایی در خانواده‌های مسلمان است.

 

استاد حوزه علمیه اردکان اظهار داشت: ضعیف شدن باورهای دینی مسلمانان و قدم گذاشتن در مسیر شیطان مهم‌ترین عامل دوری مسلمانان از سبک زندگی اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: بهادادن به اندیشه و تفکر اسلامی و رجوع به معارف قرآنی از مهم ترین راه‌های علاج دوری مسلمانان از معارف و احکام ناب اسلام است.

 

وی با توجه به آیه شریفه « وَإِذْ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ » ابراز داشت: شیطان به تزیین اعمال و امور دنیوی در چشم انسان می پردازد و این خود عامل تجمل گرایی در میان مسلمانان است.

 

حجت اسلام ربانی تأکید کرد: مذمت شدن تجمل گرایی یک قائده بدیهی است که هرکس به دنیا دل  ببندد و رو به تجمل گرایی بیاورد، از آخرت غافل می شود.

 

وی ادامه داد: دور شدن از عالم آخرت سبب ضرر به مقام بلند انسانیت است؛ بنابراین تجمل گرایی امری مورد مذمت عقلا است.

 

وی باتوجه به روایتی از حضرت امیر مومنان علی(ع) تصریح کرد: دنیا دار فانی و آخرت دار جاودان و بقا است و روحانیان باید جلوه هایی از زندگانی و امور اخروی را برای اقشار مردم بیان کنند.

 

حجت اسلام ربانی در پایان گفت: تبیین اصول اعتقادی و معارف اسلامی و متذکر کردن مردم از مهم ترین وظایف روحانیان است./970/ت302/ب

ارسال نظرات