۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۶
کد خبر: ۱۷۶۳۶۳

انفاق راهی برای شکرگزاری

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با بیا این که انفاق گشایش در کار است و مختص شرایط بی نیازی نیست، ادامه داد: در ماه رمضان و به خصوص در شب های قدر آینده همه ما منتظر مغفرت خداوند هستیم تا بخشوده شویم و باید بدانیم در چنین شرایطی خیر رسانی به دیگران بهترین مصداق شکر خداوند است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، یک‌شنبه شب در مراسم جشن رمضان در سالن ارشاد نکا افزود: انفاق کردن در هر شرایطی تاکید شده است و افراد در زمان تنگدستی و یا بی نیازی باید در امر انفاق به دیگران پیش قدم باشد.

 

وی اظهار داشت: بعد از اسلام و ایمان‌، احسان قرار دارد که یکی از مهم ترین مراحل دینداری است و در این رابطه سفارش فراوان شده است و جتی در برخی موارد افراد نیازمندی که به خدمت رسول گرامی اسلام می رسیدند و کمک می خواستند ایشان می فرمودند: « انفاق کنید تا گره از کارهایشان باز شود.»

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیا این که انفاق گشایش در کار است و مختص شرایط بی نیازی نیست، ادامه داد: در ماه رمضان و به خصوص در شب های قدر آینده همه ما منتظر مغفرت خداوند هستیم تا بخشوده شویم و باید بدانیم در چنین شرایطی خیر رسانی به دیگران بهترین مصداق شکر خداوند است.

 

امام جمعه نکا با تاکید براین که احسان و نیکوکاری را باید از نوجوانی و جوانی شروع کرد تا در آینده به این کار عادت شود افزود: هنر یک انسان این است که از داشته‌های خود دیگران را نیز بهره‌مند کند.

 

وی اظهار داشت: افراد شاکر با همدردی با نیازمندان و دستگیری از آنان شکر عملی را برای نعمت‌هایی خداوند به او عطا کرده است به جا می‌آورد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی یکی از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) را اشاعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در کنار کمک به نیازمندان واقعی ذکر کرد و افزود: این نهاد از قبل خانواده‌های نیازمند را شناسایی و کمک‌های مردمی جمع آوری شده را در اسرع وقت به دست نیازمندان می‌رساند.

 

وی ادامه داد: باید بستر خیر برای مردم باید باز باشد تا مردم از این کانال برای رسیدن به رحمت خداوند استفاده کنند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که انفاق نوع‌دوستی یک کار معنوی، دینی و الهی است که اسلام به آن توصیه مؤکد کرده است، تصریح کرد: بر این اساس یکی از گروه‌هایی که در روز قیامت حق شفاعت دارند نیازمندان معرفی شده است.

 

رییس کمیته امداد نکا نیز در ادامه این مراسم با بیان این که تاکنون 242 واحد مسکن در مناطق روستایی نکا احداث شد، افزود: کمیته امداد با روی کار آمدن دولت نهم و دهم، بهسازی مسکن روستایی را در دستور کار خود قرار  داده است و تا کنون در 61 روستای این شهرستان بهسازی مسکن روستایی اجرایی شد./950/پ202/س

ارسال نظرات