۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۵۲۷
امام جمعه مینوشهر:

روزه خواری از مظاهر تضییع حقوق شهروندی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: روزه خواری از مظاهر غیر اسلامی است و سبب تضییع حقوق شهروندی می شود.
حجت السلام محمدجواد عادل پور ، امام جمعه مينوشهر

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور، امام جمعه مینوشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهارداشت: روزه خواری در ملأ عام بی احترامی به دیگران است.

وی با بیان این که باید با افرادی که به صورت عمدی در اماکن عمومی اقدام به روزه خواری می کنند به صورت قاطع برخورد کرد تصریح کرد: نیروی انتظامی نقش مؤثری در کاهش این معضل در جامعه دارد و این کار باید با مدیریتی مطلوب صورت گیرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش مردم در برخورد با مظاهر روزه خواری ابراز داشت: نخستین و بهترین واکنش در برخورد با روزه خوار استفاده از تذکر زبانی به لحنی دوستانه و آرام است.

حجت الاسلام عادل پور عدم شناخت احکام شرعی را مهم ترین عامل روزه خواری دانست و تأکید کرد: فرهنگ سازی درست در جامعه می تواند گام مؤثری در کاهش و از بین بردن روزه خواری در جامعه باشد.

امام جمعه مینوشهر با تأکید بر این که کرامت و آبروی مردم در نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه ای برخودار است، خاطرنشان کرد: روزه خواری از مظاهر غیر اسلامی است که سبب هتک حرمت مردم و به ویژه افراد روزه دار می شود.

حجت الاسلام عادل پور با بیان این که روزه خواری در ملأ عام مجازات اسلامی دارد، اظهار داشت: مجازات اسلامی برای روزه خواری تازیانه زدن فرد است که این موضوع خواهان مدیریت فقهی است.

وی به صدر اسلام و روزه داری مؤمنان آن دوران اشاره کرد و افزود: در زمان پیامبر اکرم(ص) گرما طاقت فرسا بود و مؤمنان حقیقی در همان شرایط دشوار روزه را به جا می آوردند.

حجت الاسلام عادل پور در ادامه گفت: باید مؤمنان زمان پیامبر اعظم(ص) را برای زندگی به ویژه در ایام روضه داری سرمشق خود قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه در سخن پایانی خود تأکید کرد: مهم ترین نعمتی که در طول عمر انسان به وی عطا می کند روزه داری و عبادت در ماه مبارک رمضان است./9458/ت303/غ

ارسال نظرات