۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۷۶۵۷۶

همایش رهبری جوانان مسلمان در آمریکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین همایش سالانه «رهبری جوانان مسلمان» به همت دفتر شورای روابط اسلامی - آمریکایی در اوکلاهما برگزار شد.
آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پنجمین همایش سالانه «رهبری جوانان مسلمان» به همت دفتر شورای روابط اسلامی - آمریکایی در اوکلاهما، در این ایالت برگزار شد.

 

این گردهمایی با هدف ایجاد انگیزه در جوانان مسلمان آمریکایی برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و توانمندسازی آن‌ها برای ترمیم تصویر اسلام از طریق فعالیت‌های اجتماعی مثبت و سازنده، برگزار شد.

 

این همایش با عنوان «تأثیرگذاری ماندگار، بنیان نهادن میراث اسلامی» با حضور 50 جوان مسلمان از سراسر ایالت اوکلاهما که از میان جوانان علاقمند به شرکت در این گردهمایی، که از سوی مسؤولان شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی انتخاب شده بودند، برگزار شد.

 

«ادم سلطانی»، مدیر دفتر شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در اوکلاهما اعلام کرد: هدف ما از برگزاری این برنامه، ایجاد انگیزه در جوانان برای تبدیل کردن آن‌ها به رهبران آینده آمریکا و همکاری برای تبدیل اوکلاهما به مکانی بهتر برای همه شهروندان است.

 

دفتر شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی بر روی صفحه پایگاه اینترنتی خود نوشت: اهداف اصلی برگزاری همایش رهبری جوانان مسلمان، ترغیب جوانان مسلمان به مشارکت مثبت در اجتماع، توانمندسازی آنان در رهبری جوامع خود از حاشیه به متن جامعه آمریکا و معرفی ماهیت حقیقی و سالم مسلمانان اوکلاهما برای ادغام مثبت در متن جامعه پلورالیستیک آمریکا است.

 

در ادامه این مطلب آمده است: ما در شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی با همواره با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بحث و مناظره و همکاری با جامعه و رهبران ادیان و سیاستمداران محلی و ایالتی سعی می‌کنیم تا در راستای اهداف این همایش گام برداریم.

 

گرچه آمار رسمی از تعداد مسلمانان در آمریکا در دست نیست، اما تعداد مسلمانان در این کشور بین 6 تا 8 میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

 

بنابر نتایج یک نظرسنجی، اکثریت مردم آمریکا اطلاعات بسیار کمی در مورد مسلمانان و دین آن‌ها دارند و 43 درصد مردم آمریکا اذعان می‌کنند که تا حدی نسبت به مسلمانان نگرش منفی دارند./982/ب101/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات