۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۳
کد خبر: ۱۷۶۹۳۱
مدیر حوزه علمیه امام باقر دامغان:

قرآن و معصومین بهترین اساتید درس زندگی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی به اهمیت مسئله ازدیاد نسل در فرهنگ اسلامی پرداخت و گفت: قرآن کریم و چهارده معصوم(ع) ترس از بچه دار شدن به دلیل مسائل اقتصادی را بارها تقبیح کرده اند.
قرآن و معصومین بهترین اساتید درس زندگی هستند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، امام جمعه موقت دامغان شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان، قرآن مجید و معصومین را بهترین اساتید درس زندگی عنوان کرد و افزود: خداوند در آیاتی از سوره های مبارکه انعام و اسراء فرمان هایی را در باب سبک زندگی اسلامی بیان داشته است که توجه به این دستورات سعادت دنیوی و اخروی جامعه را به همراه خواهد داشت.

 

وی اظهار داشت: از آن جمله دستور به از بین نبردن فرزندان بخاطر ترس از تأمین معاش آنها است. خداوند خود را روزی دهنده انسان ها و فرزندانشان معرفی می کند. در نتیجه  ترس از ازدیاد نسل بدلیل مسائل اقتصادی ناشی از ضعف ایمان و اعتقاد ما به کلام روزی دهنده حقیقی است.

 

 مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) دامغان، گسترش نسل صالح و سالم را خواست اسلام برشمرد و تصریح کرد: هراس جوانان از تأمین و تأدیب فرزند موجب جلوگیری از تولید مثل شده است. حال آنکه ترس از نداشتن توان تأمین معاش و هزینه های زندگی مشترک و در نتیجه بالا رفتن سن ازدواج به خودی خود میزان موالید را تحت تأثیر قرار داده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تکثیر نسل را دارای جایگاهی ویژه در گردش مطلوب چرخ اقتصاد دانست و تاکید کرد: عدم توجه به زمان و میزان به کارگیری طرح کنترل جمعیت خطراتی مانند پیری جمعیت و گاه مقطوع النسل شدن را به همراه دارد. حال آنکه بسیاری از مشاغل کلیدی مانند کشاورزی و نظامی گری به شدت وابسته به نیروی کار جوان است.

 

وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که برای از بین رفتن یا در خطر قرار گرفتن گونه ای گیاهی یا نسل یک حیوان تلاش های فراوانی صورت می گیرد، بی توجهی  به مسائل جمعیت انسانی صدمات غیر قابل جبرانی را به همراه خواهد داشت که در این مسیر دستورات سبک زندگی اسلامی می تواند راه گشای جوامع باشد.

 

حجت الاسلام رستمیان اضافه کرد: رواج تفکرات غیر اسلامی و غربی در بین زنان جوان از جمله ترس از رابطه متضاد بارداری با حفظ فرم بدن و ترویج این ضد ارزش ها در رسانه ها، تبلیغات کالاها، مد کردن پوشاک های خاص زنانه و حتی لوازم التحریر و اسباب بازی کودکان موجب شده است، برخی زنان جوان جامعه ما که باید مادر شدن را موهبت بی نظیر خداوندی بدانند از آن گریزان باشند.

 

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به تاکیدات رهبری انقلاب بر موضوع لزوم افزایش تولدها در ایران اسلامی گفت: ایجاد انگیزه بیشتر برای فعالیت های اقتصادی در والدین، به وجود آمدن نیازهای جدید مادی و خدماتی در جامعه و رونق کسب و کار، تأمین قسمتی از آسایش خاطر والدین نسبت به ایام از کار افتادگی خود و جلوگیری از افسردگی خانواده ها را از دیگر موهبات فرزند دار شدن برشمرد./977/پ202/ب

ارسال نظرات