۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۷۷۰۱۲
آیت‌الله استادی:

برخی از مسلمانان حجاب دین شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله استادی تاکید کرد: متأسفانه بیشتر مسلمانان با عمل خود به جای ترویج اسلام، حجاب دین شدند، در سراسر جهان دانشمندان و عقلا با مطالعه و بررسی دین اسلام مسلمان می‌شوند وگرنه عمل بسیاری از مسلمانان، دیگران را به اسلام آوردن تشویق نمی‌کند.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، در نهمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم، به بررسی عوامل گسترش دین مبین اسلام در میان انسان‌ها پرداخت و گفت: مهم‌ترین عامل پیشرفت و نفوذ اسلام در میان مردم محتوای مطابق با عقل و فطرت آن است.

وی ادامه داد: علت این‌که هر روز به تعداد مسلمانان در جهان افزوده می‌شود این‌ است که افراد اهل مطالعه شده و با تحقیق و بررسی بیشتر به محتوای فطری و عقلی بودن اسلام و تشیع پی‌می‌برند، از این‌رو دین اسلام که مطابق فطرت است را انتخاب می‌کنند، حتی فطری و عقلی بودن دین مبین اسلام ‌مهم‌ترین دلیلی بود که مردم در آن دوران شرک‌آلوده آن را پذیرفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تبلیغات سوء، دشمنی‌ها و عمل برخی از مسلمانان را مهم‌ترین مانع پیشرفت اسلام دانست و اظهار داشت: معارفی که اسلام مردم را به آن دعوت می‌کند در عمل بیشتر مسلمانان دیده نمی‌شود.

برخی از مسلمانان، حجاب دین شدند

وی افزود: متأسفانه بیشتر مسلمانان با عمل خود به جای ترویج اسلام، حجاب دین شدند، در سراسر جهان دانشمندان و عقلا با مطالعه و بررسی دین اسلام مسلمان می‌شوند وگرنه عمل بسیاری از مسلمانان، دیگران را به اسلام آوردن تشویق نمی‌کند.

آیت‌الله استادی با تأکید بر این‌که عمل مسلمانان سبب مسلمان شدن دیگران می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر کشورهای اسلامی به قرآن و فرمایشات پیامبر(ص) عمل کنند، گروه‌های زیادی از مردم جهان، مسلمان می‌شوند.

وی تصریح کرد: عمل صالح، دینداری، مراقبت و خداباوری است که سبب دعوت افراد به اسلام می‌شود، نه پیشرفت در صنایع و یا افزایش مال و ثروت، هر چند که آرزوی ما این است که مسلمانان در هر عرصه‌ای پیشتاز باشند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه مجاهدت و رشادت‌های امیرمؤمنان(ع) را از دیگر عوامل گسترش اسلام در میان انسان‌ها برشمرد و گفت: این‌که برخی از افراد می‌گویند تنها شمشیر امام علی(ع) سبب پیشرفت اسلام شد شاید حرف درستی نباشد، چرا که اسلام به زور پیشرفت نمی‌کند.

حضرت خدیجه به طاهر، عاقله و اهل‌خرد شهرت داشتند

وی افزود: برخی از افراد می‌خواهند با بیان این‌که تنها شمشیر امیرمؤمنان(ع) سبب پیشرفت اسلام شد، اسلام را یک دین همراه با خشونت معرفی کنند، در حالی که اسلام هم رحمت و هم غضب دارد، اسلامی پیشرفته است که در آن غضب و رحمت باهم باشد؛ البته امام علی(ع) موانع و خارها را بر می‌داشتند، پیامبر(ص) می‌فرمایند «ضربت علی در روز خندق، بهتر است از عبادت جن وانس تا روز قیامت».

امام جمعه قم در ادامه مصرف مال حضرت خدیجه را از دیگر عوامل گسترش اسلام خواند و اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) در شرایط سخت تحریم اموال خود را در راه اسلام مصرف کردند، البته این سخن به این معنا نیست که ایشان پول می‌دادند تا افراد مسلمان شوند، بلکه از ثروت ایشان برای ترویج اسلام استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: اگر بگویم که دو نفر مال خود را در راه رضایت خدا و با قصد قربت خرج کردند، یکی از آن‌ها حضرت خدیجه(س) است، ایشان همه اموال خود را در راه خدا مصرف کرده و این اقدام ایشان یک فضیلت برایشان است.

آیت‌الله استادی با اشاره به این‌که حضرت خدیجه(س) در زمانی که ناپاکی در جامعه موج می‌زد به طاهر مشهور بودند، بیان داشت: این بانوی بزرگوار افزون‌بر این‌که به طاهر شهرت داشتند، به عاقله و اهل‌ خرد نیز شناخته می‌شدند.

آمدن نام حضرت خدیجه در کنار نام حضرت زهرا، بزرگترین افتخار برای ایشان است

وی تصریح کرد: امام کاظم(ع) در روایتی می‌فرمایند «خداوند متعال مریم، آسیه، خدیجه(س) و فاطمه(س) را به عنوان چهار زن برتر عالم انتخاب کرده است»، این‌که نام حضرت خدیجه(س) در کنار نام مبارک حضرت زهرا(س) آمده است، بزرگترین افتخار برای ایشان به شمار می‌آید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مادر بودن حضرت خدیجه(س) همانند حضرت زهرا(س) برای ائمه(ع) افتخار است،‌ گفت: در تاریخ نقل شده که رسول‌الله(ص) در مدت سیزده سالی که بعد از رحلت حضرت خدیجه(س) عمر کردند هیچ‌گاه ایشان را فراموش نکرده و هرگاه از خانه زنان دیگر خارج می‌شدند از حضرت خدیجه(س) یاد کرده و ایشان را ستایش می‌کردند.

وی گفت: حضرت خدیجه نخستین فردی بود که به پیامبر(ص) ایمان آوردند، حضرت خدیجه پانزده سال پیش از بعث نبی‌اکرم(ص)، با ایشان ازدواج کرده بودند ولی زمانی که پیامبر(ص) به پیامبری مبعوث شدند، بلافاصله حضرت خدیجه(س) به ایشان ایمان آوردند، البته این نشان از حقانیت رسول‌الله(ص) دارد./993/پ201/ج

 

 

ارسال نظرات