۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۷۷۰۵۴
کارمند ارشد سابق فیس بوک؛

دسترسی کارکنان فیس بوک به اطلاعات شخصی کاربران

خبرگزاری رسا ـ فیس‌بوک می‌تواند به سادگی به تمام اطلاعات موجود بر روی پروفایل کاربران دست پیدا کند.
فيس بوک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یکی از کارکنان ارشد سابق سایت فیس بوک در یک افشاگری بی سابقه گفت: کارکنان این کمپانی ابَر پسوردی در اختیار دارند که با آن می‌توانند به اکانت های همه کاربران این شبکه اجتماعی وارد شوند.
کاترین لوسه که پس از پنج سال کار در این کمپانی در سال 2010 از سمت خود استعفا داد به کاربران این شبکه اجتماعی در سراسر جهان هشدار داد که باید مراقب به ‌اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی خود در فیس‌بوک باشند چون فیس‌بوک می‌تواند به سادگی به تمام اطلاعات موجود روی پروفایل آنها دست پیدا کند.
گفتنی است این افشاگری نگرانی های بسیاری را در میان کاربران فیس بوک بوجود آورده چون علاوه بر در امان نبودن اطلاعات شخصیشان، بسیاری از کاربران برای ورود به بسیاری از سرویس‌های آنلاین دیگر از جمله ایمیل‌های خود نیز از پسوردی مشابه پسورد فیس‌بوک‌شان استفاده می‌کنند.
به گفته کاترین لوسه کاربران شبکه‌های اجتماعی عموما تصور می‌کنند که خودشان تنها کسانی هستند که به اطلاعات خصوصی موجود در اکانت‌هایشان دسترسی دارند٬ اما اکثر اوقات در اغلب کمپانی‌های سرویس‌دهنده خلاف این تصور در حال وقوع است و دست کم گروهی از کارکنان این کمپانی‌ها برای این‌که کار خود را انجام دهند باید به اکانت آنها دسترسی کامل داشته باشند.
این کارمند ارشد سابق فیس بوک با اشاره به ماجرای رسوایی جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید دیگر در جهان امروز نمی‌توان از وجود چیزی به نام داده‌های خصوصی سخن گفت: حتی اگر کارکنان سطوح میانی سرویس‌هایی نظیر فیس‌بوک به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی نداشته باشند٬ باز هم ممکن است این اطلاعات جایی ذخیره شود تا در صورت نیاز در دسترس سازمان‌هایی نظیر آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گیرد./1415/9161/خ

ارسال نظرات