۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۷۷۲۵۴
مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد:

نتیجه و اثر اعمال توفیقی از جانب خدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد، نافرمانی از خداوند و تجاوز از حدود او را زمینه ساز بی اعتنایی نسبت به پروردگار و انکار کردن او دانست و گفت: رضایت خداوند در این است که همه چیز را از او بخواهیم و نتیجه و اثر اعمال خود را توفیقی از جانب خدا دانسته و نسبت به او استکبار نورزیم.
شايسته خوي/ مدير مدرسه علميه نرجس مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، منوّره شایسته خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) صبح امروز در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در محل این مدرسه، با اشاره به اهمیت دعا، اظهار کرد: زمانی که دست به دعا بر می داریم، درخواست و تمنای خود را از پروردگار طلب می کنیم اما این طلب باید همراه با انگیزه و هدف باشد.

محور زندگی باید  رضای پروردگار باشد

وی افزود: درخواستی که ما در دعای روزهای ماه رمضان از پروردگار داریم این است که خداوند یاری کند تا نعمت ها و امکاناتی که به بشر ارزانی شده در مسیر رضای پروردگار و در جهت اجتناب از سخط و غضب او باشد چرا که محور زندگی باید در جهت رضای پروردگار و دوری از نارضایتی او قرار گیرد؛ اما سوالی که به ذهن خطور می کند این است که خشنودی و ناراحتی خداوند در چیست؟.

شایسته خوی تصریح کرد: غضب پروردگار زمانی شامل انسان ها می شود که نظر خداوند محور عملکرد و رویکردها قرار نگیرد. تمام کارها اعم از تحصیل، مهمان داری، همسر داری و تربیت فرزندان باید بر محور رضای پروردگار باشد.

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) با بیان این که اگر رضای پروردگار را در زندگی محور و اصل قرار ندهیم، دیگران جایگزین می شوند، افزود: غفلت، زاییده روزمرگی است، اگر کسب رضایت دیگران در امتداد رضایت خداوند باشد قابل جمع است، اما اگر در تقابل با هم باشند قابل جمع نیست.

وی نافرمانی از خداوند، تجاوز از حدود او و استکبارورزی را زمینه ساز بی اعتنایی نسبت به پروردگار و انکار کردن او دانست و گفت: رضایت خداوند در این است که همه چیز را از او بخواهیم و نتیجه و اثر اعمال خود را توفیقی از جانب خدا دانسته و نسبت به آن استکبار نورزیم.

شایسته خوی در ادامه با اشاره به سیره حضرت خدیجه(س) گفت: ایشان نخستین کسی بود که به پیامبر اکرم(ص) ایمان آورد و نخستین کسی بود که ولایت حضرت علی(ع) را پذیرفت، حضرت خدیجه(س) در آن زمان که همه به نبی اکرم(ص) پشت کردند، از جان، مال، مکنت و ثروت خود را در راه اسلام گذشت و تسلیم امر پروردگار شد.

حضرت خدیجه سمبل اقتصاد مقاومتی

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) با اشاره به سخنان آیت الله علم الهدی، گفت: حضرت خدیجه(س) سمبل اقتصاد مقاومتی بود. در زمانی که مسلمانان در شعب ابیطالب اسیر بودند، شگردهای اقتصادی  و روش های صحیح اقتصادی وی سبب شد تا مسلمانان مشکلات شعب ابیطالب را تحمل کنند.

حضرت خدیجه ملجأ و پناهگاه نبی اکرم بود

وی اظهار کرد: بهترین مستند برای بیان فضایل اخلاقی حضرت خدیجه(س) رجوع به روایت پیامبر است که می فرمایند: «حضرت خدیجه(س) در کنار حضرت مریم(س)، حضرت آسیه(س) و حضرت زهرا(س) از زنان اهل بهشت است».

شایسته خوی با اشاره به احترام بسیار حضرت خدیجه(س) نسبت به نبی مکرم اسلام(ص)، ادامه داد: بانویی که این همه شهرت و تمکن داشت، در مقابل همسر متواضعانه برخورد می کرد، ایشان، امنیت روحی روانی برای همسر، فرزند و حتی مسلمانان ایجاد کرده بود.

وی اضافه کرد: زمانی که پیامبر خسته از مشکلات به خانه بر می گشتند، منزل، محل آرامش بود، حضرت خدیجه(س) رتبه اول همسرداری، خانه داری و تربیت فرزند بود، اگر این رفتارها مبنا قرار گیرد، وفا، صمیمیت، رفق و مدارا از آن حاصل می شود./930/پ202/پ

ارسال نظرات