۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۷۷۳۵۴

توصیه‌ آیت الله موسوی جزایری به مداحان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که تقلید برای مداح شایسته نیست، بیان داشت: مداح نباید تقلید کند، باید سنت ها را حفظ و نباید به آنها خیانت کند؛ مداحی مداحان باید رنگ و بوی خوزستان که عطر شهادت در آن پیچیده است را بدهد؛ بنده با تقلید مداحان به شدت مخالف هستم.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه شنبه بیست و نهم تیر ماه در آیین افتتاحیه مرکز آموزش مداحی الزهرا، با اشاره به مداحی نوجوانان، اظهار داشت: مداحان در ابتدا باید دل های خود را به اما حسین(ع) هدیه دهند و در همه مراحل زندگی رفتاری از سیره امام حسین(ع) الگو برداری کند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیین نامه مداحان، ابراز داشت: آیین نامه مداحان که برای آنها تدوین شده است به منزله سوگند نامه آنها است؛ همچون پزشکان که برای خود سوگنامه ای را دارا هستند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر آموزش مداحی در کلانشهر اهواز، تصریح کرد: شهری همچون اهواز نیاز به چنین مراکز آموزشی و دینی دارد و استان خوزستان که دارای عظمت است باید مداحی آن در سطح بالایی قرار گیرد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به کمبود مداحان در خوزستان، ابراز داشت: در ایام مولودی ها و عزاداری ها به ویژه ایام محرم تقاضای مردم برای حضور مداحان بسیار زیاد می شود که تعداد مداحان در خوزستان جوابگوی تقاضای آنها نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در توصیه ای به مداحان خوزستانی، خاطرنشان کرد: مداحان باید قدر خود را بدانند و باید نسبت به دین، فرهنگ و آیین خود پایبند باشند و برای آن مداحی کنند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که تقلید برای مداح شایسته نیست، بیان داشت: مداح نباید تقلید کند، باید سنت ها را حفظ و نباید به آنها خیانت کند؛ مداحی مداحان باید رنگ و بوی خوزستان که عطر شهادت در آن پیچیده است را بدهد؛ بنده با تقلید مداحان به شدت مخالف هستم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: مداح نباید موقعیت اقلیمی جغرافیایی خود را فراموش کند و نباید عملی را انجام دهند که سبب از بین رفتن فرهنگ‌ها و آیین‌ها شوند./9461/پ202/س

ارسال نظرات