۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۷۷۷۶۴
شیخ عیسی قاسم:

صلح با معاویه برجسته‎ترین نکته رهبری امام حسن بود

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه صلح با معاویه، برجسته‎ترین نکته رهبری امام حسن(ع) بود، تأکید کرد که ائمه اطهار (ع) دستورات الهی و مصالح اسلام را در نظر می‎گیرند.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين - ميلاد امام حسن مجتبي (ع) در بحرين



به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، شب گذشته در مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) که در منطقه ستره برگزار شد با اشاره به آموزه های ائمه اطهار(ع) در تعامل با ظلم و ستم گفت: امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) هیچگاه بر نظام سلطه زمانه خود قیام نکردند و تهدیدی برای آنان محسوب نمی‎شدند، اما باز هم از سوی حکومت های اموی و عباسی مورد پیگرد قرار گرفتند.


وی افزود: در عصر امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) شرایط به گونه‎ای بود که آنان در خانه‎های خود زندانی بودند. ائمه فشار بسیاری از ناحیه ظالمان زمانه تحمل کردند ولی تاب آوردن زیر این فشارها موجب حفظ و برافراشته شدن پرچم اسلام شد.


رهبر شیعیان بحرین همه افعال و رفتارهای امامان را مطابق شریعت بیان کرد و اظهار داشت: قیام و صلح امام بستگی به حالت نفسانی و شخصی او ندارد بلکه به حکم شریعت و دین است.


وی تاکید کرد:پیامبر اکرم(ص) در حالی که بلال و سمیه و یاسر مورد شکنجه قرار گرفته و به شهادت می رسند، قیام نمی کند ولی بعدها در غزوه ها و جنگ ها حضور می یابد. پیامبر همان پیامبر است و اینگونه نیست که در آن زمان از چیزی می ترسید و اکنون شجاع شده بود لیکن شرایط و متقضیات بر تصمیم گیری ایشان تأثیر داشت.


شیخ عیسی قاسم دین بدون فقه را خیال و توهم دانست و گفت: مسیر حیاتی و زندگانی انسان مسلمان جدا از فقه نیست. اسلام دارای فقهی کامل و دقیق است.


وی در ادامه، نکات رهبری امام حسن (ع) را بررسی کرد و بیان داشت: صلح امام حسن(ع) از برجسته ترین نکته های رهبری این امام همام بود. این در حالی است که بسیاری از یاران ایشان بر لزوم جنگ تأکید داشتند ولی امام حسن(ع) تنها به مصالح اسلام توجه داشت و بر همین اساس نیز صلح کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات