۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۷۸۱۰۲

اختلاف نظر مقامات انگلیسی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران

خبرگزاری رسا ـ مراسم تحلیف حجت الاسلام روحانی قرار است روز ۱۳ مرداد برگزار شود.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، از آنجا که سفارت انگلیس در تهران از سال 1390 تعطیل است، این کشور نماینده‎ای به مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران نمی فرستد.
به گفته بی بی سی؛ در حالی که وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است از نمایندگان همه کشورها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی، دعوت کرده است تا در مراسم تحلیف آقای روحانی شرکت کنند، اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته اند که تنها عضوی از سفارتخانه های خود در تهران را به این مراسم بفرستند.
داگلاس الکساندر، مسئول امور سیاست خارجی در حزب کارگر، حزب مخالف دولت دیوید کامرون به بی بی سی گفت: عدم اعزام نماینده به مراسم تحلیف آقای روحانی، تصمیمی نادرست و از دست دادن فرصت خواهد بود.
آقای الکساندر افزود: بخشی از دیپلماسی، دیدار با کسانی است که با آنها اختلاف نظر دارید. انگلیس باید با همکاری سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ضمن حفظ فشارهای صلح آمیز! از طریق تحریم ها، با رئیس جمهور جدید ایران وارد تعامل شود.
در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس نیز گفته است: رئیس جمهور منتخب ایران اظهارات مثبتی در مورد بهبود روابط با جامعه بین المللی، از جمله انگلیس داشته است. ما برای بهبود روابط دوجانبه آمادگی داریم و حاضریم تماس با مقام های ایران را به صورت گام به گام افزایش دهیم.
مراسم تحلیف حجت الاسلام روحانی قرار است روز 13 مرداد برگزار شود./1421/9161/خ

ارسال نظرات