۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۷۸۱۹۸
پژوهشگر حوزه علمیه کاشان:

ثواب صلوات در ماه رمضان قابل شمارش نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فلاح، با بیان بخشی از فضلیت های ثواب صلوات گفت: در ماه مبارک رمضان، علاوه بر روزه داری، یکی از دستورات مستحبی که بر آن تأکید فراوانی شده است، صلوات بر پیامبر اکرم(ص) است.
حجت الاسلام فلاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اکبر فلاح، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه کاشان، شب گذشته در آیین ضیافت مهر مددجویان تحت پوشش بهزیستی کاشان، در مجتمع طلائیه، با اشاره به ثواب صلوات در ماه مبارک رمضان و به ویژه در شب و روز جمعه گفت: شیخ عباس قمی می گوید«فرستادن هزار صلوات در روز جمعه مستحب است و ثواب هر صلوات در روز جمعه ماه مبارک رمضان قابل شمارش نیست».

 

 وی صلوات بر محمد و آل او را باعث شیرین شدن تلخی ها دانست و با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در این زمینه گفت: حضرت علی(ع) در کنار پیامبر(ص) نشسته بود، زنبوری روی دامن پیامبر(ص) نشست، پیامبر(ص) که زبان حیوانات را می دانست، گفت«زنبور می گوید مقداری عسل برایت آماده کرده ام»، پیامبر(ص) علی (ع) را همراه زنبور فرستاد تا عسل ها را بیاورد، او نیز همراه زنبور رفت عسل ها را برداشت و همراه زنبور نزد پیامبر(ص) برگشت، پیامبر(ص) با وجود این که می دانست عسل از شکوفه های تلخ درختان درست می شود، به زنبور گفت «شما چگونه  شکوفه تلخ را می خورید و عسل به این شیرینی درست می کنید؟»، زنبور در جواب گفت، «بعد از خوردن شکوفه های  تلخ درختان به ما الهام می شود سه بار صلوات بر پیامبر بفرستیم و بعد از آن شکوفه ها تبدیل به عسل شیرین می شود».

 

  حجت الاسلام فلاح همچنین در ادامه یکی از توصیه های مهم در ماه مبارک رمضان را طلب مغفرت از درگاه خداوند دانست و گفت: استغفار دارای برکات و ثمرات بسیاری برای انسان ها است بطوری که انسان را از گرداب گناه نجات می دهد.

 

 وی افزود: طلب مغفرت از درگاه خداوند توفیق بزرگ الهی است تا اگر گناهی و یا اشتباهی از بنده اش سرزده باشد همه چیز را تمام شده تلقی نکند و به بخشش خالق خود امیدوار باشد.

 

 حجت الاسلام فلاح با اشاره به این که انسان همیشه در معرض گناه و ظلم به نفس قرار دارد اما اگر مرتکب گناهی شود مهلتی برای استغفار به او داده می شود، گفت: در قرآن آمده است از درگاه خداوند طلب مغفرت نمایید و اگر طلب مغفرت کردید خداوند نیز از آسمان برکاتش را بر شما نازل خواهد کرد و نیروی شما را افزایش خواهد داد.

 

 وی افزود: کسی که زیاد استغفار می کند خداوند به وسیله استغفار، کاری می کند که از همّ و غمّ، نجات پیدا کند و از تنگنایی عبور کند و از آن رهایی یابد.

 

 حجت الاسلام فلاح با اشاره به این که انسان همواره در معرض هوای نفسانی قرار دارد و اگر لحظه ای غفلت کند مرتکب گناه می شود، گفت: از فرصتی که در ماه مبارک رمضان پیش آمده است باید برای استغفار از گناهان استفاده کرد./939/پ202/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
صلوات به این صورت از اسرار است میگو یید اللهم صل علی محمد وآله کما تحب و تر ضی ومدتی ادامه می دهید انشا الله پیامبر اکرم را درخواب می بینید
0
0