۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۷۸۴۷۷

کنفرانس «فلسطین: نماد وحدت امت اسلامی» در پاکستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جمعی از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی پاکستان با حضور در کنفرانسی بین‌المللی با موضوع فلسطین، به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در رابطه با مسئله فلسطین و روز قدس پرداختند.
کنفرانس فلسطين: نماد وحدت امت اسلامي کنفرانس فلسطين: نماد وحدت امت اسلامي کنفرانس فلسطين: نماد وحدت امت اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری‌ رسا، کنفرانس بین‌المللی فلسطین با حضور شخصیت‌های مذهبی و سیاسی پاکستان و سایر کشورهای جهان در اسلام‌آباد پایتخت این کشور برگزار شد.

 

این نشست با عنوان «فلسطین: نماد وحدت امت اسلامی» به همت «بنیاد فلسطین پاکستان» در هتل محلی این شهر برگزار شد.

 

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس با تأکید بر مشروع بودن کشور فلسطین، تصریح کردند که امت مسلمان به‌زودی این سرزمین را از چنگال صهیونیست‌ها خارج می‌کند.

 

سخنرانان با انتقاد از عملکرد سازمان ملل در حل موضوع فلسطین، این سازمان را یک نهاد تاریخ مصرف گذشته دانستند که هیچ کارکردی در مسائل بین‌المللی ندارد.

 

آنان با اشاره به نقش برخی کشورهای عرب مسلمان در پنهان کردن جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین، از حاکمان جامعه اسلامی خواستند تا به جای اظهاراتی که به نوعی تأمین‌کننده منافع رژیم صهیونیستی است، نقش خود را در آزادی اراضی اشغالی انجام دهند.

 

شرکت‌کنندگان در این همایش بین‌المللی از وضعیت حدود 6 میلیون آواره فلسطینی ابراز نگرانی کردند و خواهان انجام اقدامات عملی برای بازگشت هرچه سریع‌تر آوارگان به سرزمین خود و نیز آزادی زندانیان فلسطینی شدند.

 

آنان همچنین با اشاره به اینکه پاکستان نیز به‌خاطر به‌رسمیت نشناختن رژیم غاصب صهیونیستی قربانی نقشه‌های شوم و عملیات‌های تروریستی این رژیم قرار گرفته است، بار دیگر خاطر نشان کردند که فلسطین یک کشور مشروع است و همه قدرت‌های جهان باید این حقیقت را بپذیرند.

 

سخنرانان همچنین توطئه‌های دشمنان اسلام در پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق و سایر کشورها را محکوم و خاطر نشان کردند که تروریست‌هایی که خون مسلمانان را به زمین می‌ریزند عامل قدرت‌های امپریالیسم جهانی و متحدان صهیونیستی آنان هستند.

 

آنان با محکوم کردن سکوت آمریکا، انگلیس و متحدانشان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، از مسلمانان سراسر جهان خواستند تا برای مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و مسلمین با یکدیگر متحد شوند.

 

شرکت‌کنندگان در این همایش با تقدیر از اقدام تاریخی امام خمینی (ره) در اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، افزودند: ملت پاکستان نیز در پاسخ به این دعوت امام راحل (ره) مراسم روز قدس را برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین با شکوه خاصی برگزار خواهند کرد.

 

آنان همچنین از تلاش‌های بنیاد فلسطین پاکستان برای ایجاد آگاهی در بین مردم این کشور درباره موضوع فلسطین قدردانی کردند./988/ب102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات