۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۷۸۵۴۵

یک هزار و 200 مسجد آذربایجان غربی میزبان شب زنده داران شب های قدر

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری مراسم احیاء شب قدر در بیش از یک هزار و 200 مسجد سطح استان خبر داد.
حجت الاسلام فخري

 حجت الاسلام سیدمحمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: مراسم پر فیض و معنوی شب های قدر با حضور مردم مومن در بیش از یک هزار و 200 مسجد استان برگزار می شود.

 

وی حضور روحانیون برجسته، اقامه نماز احیا، قرائت دعای جوشن کبیر، به سرگیری قرآن و همچنین عزاداری شهادت امیرمومنان را از جمله برنامه های مراسمات شب های قدر در استان اعلام کرد.

 

به گفته حجت الاسلام فخری، مردم ارومیه نیز با حضور خود جوش و معنوی خود در 120 مسجد سطح شهر اعمال ویژه شبهای قدر را به جا می آورند.

 

مراقبت از نفس لازمه بهره‌مندی از فضیلت شب های قدر است

 

 

امام جمعه موقت ارومیه در ادامه با اشاره به اهمیت و فلسفه وجودی شب های قدر به سبب نزول آیات نورانی و نجات بخش قرآن کریم اظهار کرد: به همین سبب است که این شبها لیله المبارک نیز معرفی شده است.

 

وی با اشاره به نقش مهم دعاکردن در تصمیم گیری های آینده انسان، تصریح کرد: شب قدر یکی از شب‌ هایی است که خداوند متعال توصیه‌ های زیادی در رابطه با احیا و شب زنده ‌داری همراه با دعا و مناجات کرده است.

 

حجت الاسلام فخری خاطرنشان کرد: شب قدر در واقع واسطه فیض الهی بین خالق و مخلوق است و حلقه اتصال این فیض بریدن انسان از تعلقات دنیوی و هواهای نفسانی و بازگشت به هویت معنوی است که برکات این ماه را برای انسان دو چندان می کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، مراقبت از نفس در برابر خواهش‌های نفسانی، تقویت معرفت دینی و خودسازی معنوی را لازمه درک معنویت و فضائل شب قدر عنوان و اظهار داشت: یکی دیگر از الزامات ورود و بهره‌مندی هر چه بیشتر از این شب های معنوی داشتن خلوص نیت و اقرار کامل زبانی و قلبی به وحدانیت خالق هستی است به طوری که فرد در همه حال خدا را ناظر و آگاه به اعمال خود بداند.

 

عدالت شاخصه اصلی حکومت علوی

 

وی در ادامه به بعد وجودی شخصیت حضرت علی(ع) اشاره و به ضرورت تبیین و تشریح سیره علوی در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: ابعاد مختلف زندگی امیرمومنان (ع) باید به عنوان یک الگوی کاربردی و عملیاتی در جامعه اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام فخری، عدالت محوری را شاخصه مهم امام اول شیعیان دانست و افزود: اجرای عدالت در حوزه های مختلف بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و مادی از ویژگی های برجسته حکومت علوی است که شیوه حکومت داری ایشان را در تاریخ اسلام نمونه و بارز کرده است./936/ت303/ب

ارسال نظرات