۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۷۸۸۱۲
رییس ستاد قدس و انتفاضه:

امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در 770 شهر و 80 کشور جهان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را «روز جهانی قدس، بیداری اسلامی، مقابله با ترفندهای نظام سلطه، رهایی قدس شریف» عنوان کرد و گفت: امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در 770 شهر و 80 کشور جهان از مبدأ مساجد به مقصد میعادگاه‌های نمازجمعه برگزار می‌شود.
دکتر رمضان شريف، رييس ستاد قدس و انتفاضه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر رمضان شریف، رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز چهارشنبه نهم مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شعار راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را «روز جهانی قدس، بیداری اسلامی، مقابله با ترفندهای نظام سلطه، رهایی قدس شریف» عنوان کرد و گفت: امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در 770 شهر و 80 کشور جهان از مبدأ مساجد به مقصد میعادگاه‌های نمازجمعه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این مراسم در تهران که کانون بیداری اسلامی و مورد توجه جهانیان است، از ساعت 10:30 صبح از مسیرهای 9 گانه به‌سمت میعادگاه نمازجمعه در دانشگاه تهران با سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان برگزار خواهد شد، افزود: بیش از چهارصد خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تهران و بیش از 2500 خبرنگار، تصویربردار و عکاس در سراسر کشور این راهپیمایی بزرگ را منعکس خواهند کرد.

شریف گفت: بیش از هشت هزار نفر به‌صورت داوطلبانه ما را در بخش‌های مختلف برگزاری راهپیمایی اعم از فرهنگی، امنیتی، اورژانسی و حمل و نقل کمک می‌کنند.

رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز داشت: امسال ایران اسلامی در شرایطی به استقبال برگزاری شکوهمند آیین جهانی روز قدس می‌رود که با خلق حماسه عظیم و ماندگار سیاسی در عرصه انتخابات 24 خردادماه، چشم اندازی از اقتدار، عظمت و اراده ملی در پای‌بندی به نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی را در معرض نمایش ملت‌ها و جوامع جهانی قرار داده است.

شریف روز قدس را نمایش آگاهی و بصیرت جامعه جهانی نسبت به ماهیت استکبار و صهیونیسم جهانی دانست و گفت: روز قدس امسال، روز افشای طرح‌ها و نقشه‌های شیطانی آمریکا و نظام سلطه در صحنه تحولات اخیر در منطقه به‌ویژه مسائل مصر و نیز جنگ سوریه و تلاش برای ایجاد اختلاف بین ملل و مذاهب اسلامی و شکستن سپر مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی است.

رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: روز جهانی قدس، تبلور این حقیقت بزرگ است که جبهه استکبار و صهیونیسم در پیشگاه ملت‌های آزاده جهان در انزوای کامل قرار دارد و در موضوع فلسطین یک اجماع بزرگ جهانی شکل گرفته است.

شریف تأکید کرد: تدبیر امام(ره) در پایه ریزی و نام‌گذاری روز جهانی قدس، به مثابه یک گنجینه ارزشمند، پایان ناپذیر و رهایی بخش، موجب وحدت و همگرایی استراتژیک میان کشورهای اسلامی و عرصه‌ای برای ظهور عینی و آشکار قطب بزرگ قدرت جهان اسلام در صحنه معادلات راهبردی و سرنوشت ساز عالم شده است.

وی با اشاره به این‌که ما شاهد هستیم که بیشتر کشورها و ملت‌های جهان در موضوع فلسطین به رویکرد واحد و نزدیک رسیده‌اند و به رغم جریان عظیم تبلیغاتی غرب، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند، اظهار داشت: توصیه ملت ایران به آن دسته از کشورهایی که هنوز از خواب غفلت بیدار نشده‌اند این است که با مشاهده فریادهای مرگ بر اسراییل که از اقصی نقاط جهان طنین انداز می‌شود، به این حرکت بزرگ انسانی بپیوندند و به‌جای حمایت از رژیم صهیونیستی که آخرین نفس‌های خود را می‌زند، با رویکردی سازنده و رو به جلو بر مسؤولیت‌های منطقه‌ای خود در قبال آزادی سرزمین‌های اشغالی و حل مسالمت آمیز و منطقی بحران در سوریه وفادار بوده و زمینه تأمین امنیت و ثبات پایدار و ماندگار را در منطقه فراهم سازند.

رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: عرصه‌های مشترک وحدت و انسجام میان ملت‌های مسلمان به‌ویژه آوردگاه روز جهانی قدس، سپر امنیت آفرین جامعه جهانی اسلام در برابر فتنه افروزی‌ها و توطئه‌های دشمنان در منطقه است.

شریف گفت: در شرایطی که نهادهای بین‌المللی و مراکز مدعی حقوق بشر نسبت به جنایات گسترده صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در سکوتی معنادار به‌سر می‌برند، روز جهانی قدس فرصتی برای نشان دادن آتش خشم ملت‌های آزاده در برابر بی‌عدالتی ساختار و نظام حقوقی غلط و جانب‌دارانه جهان است و آرمان آزادی فلسطین مظلوم، امروز فرصتی جهانی برای مطالبه عدالت و اعتراض به وضعیت کنونی جهان است.

وی بیان داشت: مشکل امروز منطقه خلإ فرآیندها و پروژه‌های صلح نیست بلکه ضرورت اساسی جهت تأمین امنیت و صلح پایدار در منطقه، توجه و تمرکز بر ریشه‌های بحران در منطقه است و تا زمانی‌که رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه حضور داشته باشد، هیچ فرآیندی نمی‌تواند صلح، امنیت و ثبات را در منطقه محقق کند.

رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: به‌رغم جریان‌سازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب برای تضعیف نظام و به چالش کشاندن حمایت‌های جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین، ملت بزرگ ایران به‌عنوان بدنه فعال ملت‌های اسلامی و محور بیداری اسلامی با حضور همه جانبه و خروشان خودشان در روز جهانی قدس بار دیگر دشمان را مأیوس و پشیمان خواهد کرد.

شریف با بیان این‌که فرآیند بیداری اسلامی تنها محدود به کشورهای اسلامی نیست و ما مطالبات و ظرفیت‌های بیداری اسلامی را در صحنه حضور ملت‌های اروپایی و آمریکا مشاهده می‌کنیم، گفت: پروسه جهانی شدن بر مبنای بیداری اسلامی و بصیرت جهانی و شکل گیری یک اجماع بین‌المللی بر علیه صهیونیسم و استکبار در حال تحقق است.

وی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین تمهیدات در پردازش و فعالیت در حوزه فلسطین و انتفاضه، شفاف سازی، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی بر دو اصل است، افزود: از یکسو  انزوا و انفعال سیاست‌های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه که در موضوع سوریه و مواردی دیگر به نمایش درآمده و از سوی دیگر تغییر چهره راهبردی منطقه طی به‌ویژه پنج سال گذشته است که در پی بیداری اسلامی صحنه مناسبات، معادلات، رقابت‌ها و منازعات سیاسی منطقه نسبت به گذشته دچار تحول و دگرگونی جدی شده است و یکی از محورها و کانون‌ تحول بخش منطقه‌ای موضوعفلسطین و انتفاضه است.

رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز داشت: تحولات و رخدادهای سیاسی یک‌سال گذشته به‌ویژه در سوریه و مصر، موضوع قدس را بیش از هر زمان دیگری در کانون توجهات مراکز تحقیقاتی راهبردی جهان قرار داده است.

وی بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، خط حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به عنوان سرمایه‌ای جاودانه و میراثی ماندگار در اختیار نسل‌های امروز و فردای جامعه بشری قرار دادن و خشم و اراده ملت‌های اسلامی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی را فراتر از محدوده زمان و مکان به ظرفیتی راهبردی، متعالی و ثمربخش در تراز جهانی تبدیل کردند و امروز دشمنان در نهایت استیصال و درماندگی شاهد هستند که چطور تفکر راهبردی حضرت امام(ره) در آرمان آزادی قدس شریف از جغرافیای جهان اسلام خارج شده و جامعه جهانی را با خود همراه ساخته است.

شریف روز جهانی قدس را صحنه تجلی عمق استراتژیک مکتب مقاومت در مقیاس جهانی عنوان کرد و گفت: روز قدس بیانگر پیوند هویت بیداری اسلامی با آرمان و مکتب حضرت امام(ره) و گفتمان انقلاب اسلامی است.

رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این‌که ملت همیشه در صحنه ایران مظهر قدرت نرم جهان اسلام به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: دیگر هیچ مرز و محدوده‌ای برای بیداری اسلامی و آرمان آزادی قدس شریف وجود ندارد و به فضل پروردگار و با هوشیاری و شجاعت ملت‌های بیدار و در صحنه این تفکر راه خود را از این به بعد ادامه خواهد داد و منشأ تحولات شگرفی طی سال‌های آینده در جهان خواهد بود.

وی بیان داشت: رسانه‌ها و بنگاه‌های تبلیغاتی غربی ـ صهیونیستی با استفاده از تکنیک‌های مختلف، آزادی، اخلاق و حقوق مسلم مخاطبان را به اسارت گرفته و با انعکاس، انتشار و توزیع پیام‌های رسانه‌ای به‌صورت دستکاری شده در صدد هستند تا شکاف عمیق ایجاد شده میان حاکمیت جعلی رژیم صیونیستی و نیز چالش‌ها و بحران‌های فزاینده و گسترده‌ای که تا این رژیم با آن روبه‌رو است را به‌گونه‌ای بازنمایی کنند سازند که ثبات و امنیت این رژیم محتضر و نیمه جان را در اذهان مخاطبان انگاره سازی کند.

شریف با بیان این‌که تحلیل فضای راهبردی جهان به‌ویژه طی ده سال اخیر نشان می‌دهد برخلاف اراده و تلاش آمریکا و صهیونیسم پروسه جهانی شدن بر مبنای بیداری اسلامی و بصیرت جهانی و شکل گیری یک اجماع بین‌المللی بر علیه صهیونیسم و استکبار درحال تحقق است، اظهار داشت: این امر افقی جدید و مغایر را با بازنمایی‌ها و تصویرسازی رسانه‌های غربی از رخدادهای جهانی، برای ملت‌های جهان ترسیم کرده و حقایق انکارناپذیری را از استیصال و درماندگی غرب و اسراییل فراروی افکار عمومی جهانیان قرار داده است.

رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این‌که با ساقط شدن دیکتاتور مصر و حذف دیگر دیکتاتورهای منطقه پیرامونی سرزمین‌های اشغالی، اسراییل غاصب بطورکامل در محاصره آتش خشم و نفرت ملت‌های منطقه قرار گرفت، ابراز داشت: روند تحولات و پیامدهای آن آمریکا و نظام سلطه را به آنچنان وحشتی انداخت که با ترفندها و دسیسه‌های گوناگون درصدد انحراف و مصادره انقلاب ملت‌های مسلمان برآمد، به‌گونه‌ای که با ایجاد اختلاف بین ملت مصر و فریب سران دولت پس از انقلاب مصر تحولات اخیر این کشور را راهی برای برون رفت خود از باتلاق موجود برگزید و با قربانی کردن دموکراسی رییس جمهور قانونی مصر را از قدرت برکنار و درصدد است با مدیریت و مهندسی رخدادها و پدیده‌های جاری مصر دولتی تحت فرمان و راهبردهای کاخ سفید و نظام سلطه و استکبار بدون هیچگونه خطر برای امنیت رژیم صهیونیستی را در این کشور فراهم سازد.

وی با اشاره به این‌که در حوادث امروز مصر، آزادی، دموکراسی و اهداف و آرمان‌های اصیل انقلاب مصر به اسارت رفته است، افزود: بحران کنونی مصر دامنه‌ای از بحران در سوریه است و همان بازیگرانی که در سوریه به‌دنبال سقوط نظام سیاسی بشار اسد هستند، علیه اراده ملی و انقلاب ملت مسلمان مصر دسیسه چینی و توطئه آفرینی می‌کنند.

شریف اقدام اتحادیه اروپا در تروریستی نامیدن حزب الله لبنان را عملی مضحک و خصمانه دانست و بیان داشت: تروریسم مصداق کامل و ترجمان اقدامات رژیم صهیونیستی در نسل کشی، قتل و جنایت است.

رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه بدون هیچ تردیدی در میدان غافلگیری استراتژیک آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی به‌وقوع پیوست و این واقعیت سبب شد تا آنها با گشودن معرکه‌ای پوششی و مصنوعی در سوریه علاوه بر تلاش در جهت مصادره گفتمان عمیق بیداری اسلامی بر اساس منافع و اهداف منطقه‌ای شان، از فرصت و آمادگی به‌وجود آمده در فضای تبلیغاتی و اذهان ملت‌های منطقه علیه خودشان استفاده کرده و چهره ژئوپلتیک مقاومت را دچار تحول و دگرگونی کنند.

وی گفت: ستاد خارجی روز جهانی قدس که شامل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است، مانند سنوات گذشته تلاش کردند با بهره گیری از سفارتخانه‌ها، بسته‌های فرهنگی و امکاناتی که در خارج از کشور داریم، میزبان راهپیمایان روز جهانی قدس و حامیان فلسطین باشند.

رییس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: در تمام مذاکراتی که در طول سال‌های گذشته با مدیریت آمریکایی‌ها و نظام سلطه صورت گرفته، هدف اصلی همواره تضمین امنیت اسراییلی‌ها و جلوگیری از مقاومت و جهاد مقدس مردم فلسطین بوده است.

شریف با اشاره به مذاکرات صلح و سازش، بیان داشت: قطعا در راهپیمایی روز جهانی قدس یکبار دیگر امت اسلامی این موضوع کلیدی و استراتژیک را به گروه‌های جهادی و مقاومت گوشزد خواهد کرد که راه رهایی قدس، رسیدن ملت فلسطین به سرزمین مادری خود، کاستن از رنج و آلام ملت فلسطین و بازگشت سرافرازانه رانده شدگان از سرزمین فلسطین در پرتو مقاومت جانانه هوشمندانه و مدبرنه‌ای است که کلید آن را در منطقه، مقاومت حزب الله لبنان به فرماندهی سید حسن نصرالله زدند و عزت و هویت را به خط مقاومت، کشورهای عربی و امت اسلامی بازگرداندند./956/پ202/ص

ارسال نظرات