۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۷۸۸۵۶

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با روحانیان مستقر بخش کهک، برگزاری محفل انس با قرآن در روستای قبادبزن قم و تشریح برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی کهک در ماه مبارک رمضان برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تعدادی از روحانیان مستقر بخش کهک دیدار کرد.
در این دیدارها حجت‌الاسلام گل‌محمدی، کارشناس ادارات تابعه و امور روحانیان مستقر و همچنین حجت‌الاسلام سمیعا، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک، حجت‌الاسلام اسکندری را همراهی کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در این برنامه با حضور در روستاهای ویریچ، قبادبزن، دستگرد، میم و ونارچ، از نزدیک در جریان فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی روحانیان مستقر این روستاها قرار گرفت.
وی ضمن قدردانی از تلاش مجاهدانه روحانیان مستقر خواستار توسعه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در روستاها و ارتباط بیشتر با مردم به ویژه جوانان شد.
برگزاری محفل انس با قرآن در روستای قبادبزن قم
محفل انس با قرآن کریم با حمایت اداره تبلیغات اسلامی کهک در روستای قبادبزن قم برگزار شد.
این محفل نورانی با حضور مردم متدین و روزه‌دار روستای قبادبزن در محل مسجد جامع این روستا برگزار شد.
قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی قاریان برجسته استان، اجرای سرود و تواشیح و اجرای برنامه حفظ قرآن کریم از جمله برنامه‌های این محفل بوده است.
همچنین در این مراسم مسابقه حضوری پیرامون آموزه‌های قرآن کریم برگزار شده و به برترین‌های آن جوایزی اهدا شد.
تشریح برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی کهک در ماه مبارک رمضان
رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک برنامه‌های قرآنی، تبلیغی و فرهنگی این اداره در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام خلیل سمیعا اظهار کرد: هماهنگی و اعزام 45 مبلغ و مبلغه، بیان احکام و موضوعات اخلاقی از سوی مبلغان و سخنرانی، جلسه تفسیر قرآن کریم در پنج مسجد، مراسم جزء‌خوانی و ترتیل‌خوانی در همه مساجد با مدیریت مبلغان و مبلغات و برگزاری 12 پایگاه اوقات فراغت به همت روحانیان مستقر از جمله این برنامه‌ها است.
وی ادامه داد: برگزاری 14 کلاس آموزش قرآن در سطح بخش به همت مربیان خواهر، برگزاری 12 پایگاه آموزش قرآن کریم از سوی روحانیان مستقر با همکاری بخشداری، دهیاری و شوراهای اسلامی و اجرای محفل انس با قرآن کریم در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در روستای قبادبزن از دیگر فعالیت‌هایی است که در ماه مبارک رمضان از سوی اداره تبلیغات اسلامی کهک انجام شده است.
حجت‌الاسلام سمیعا اعزام چهار نفر از قاریان قرآن کریم به روستاهای بخش کهک، برگزاری مسابقات متنوع و اهدای جوایز به برترین‌ها و برگزاری مسابقه حفظ و تفسیر سوره مبارکه محمد(ص) در 12 خانه قرآن روستایی را از دیگر برنامه‌های این اداره ذکر کرد.
آموزش مسؤولان طرح اوقات فراغت در قم
کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مسؤولان طرح اوقات فراغت امور فرهنگی بانوان آموزش‌های لازم برای فعالیت در پایگاه اطلاع‌رسانی این طرح را فرا گرفتند.
اشرف یوسفی اظهار کرد: این دوره آموزشی برای آشنایی بانوان با نحوه فعالیت در پایگاه اطلاع‌رسانی طرح اوقات فراغت برگزار شد.
وی گفت: در دوره آموزشی، مسؤولان پایگاه اطلاع‌رسانی اوقات فراغت به ارائه آموزش‌هایی پیرامون چگونگی وارد کردن اطلاعات، ثبت گزارش‌ها و دریافت بخشنامه‌ها پرداختند.
به گفته یوسفی، تمامی مسؤولان پایگاه‌های طرح اوقات فراغت شامل هسته فرهنگی جوان و بوستان معرفت در این جلسه آموزشی شرکت کردند.
تشریح فعالیت‌های خانه قرآن باقرالعلوم(ع) روستای حیدرآباد قم
خانه قرآن باقرالعلوم روستای حیدرآباد و بستان در راستای اجرای طرح های دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان، برنامه های متنوع قرآنی را در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.
حجت‌الاسلام رسول اسدی، روحانی مستقر و مدیر خانه قرآن روستایی از جمله فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این خانه قرآن را در ماه مبارک رمضان شریح کرد.
وی تأکید کرد: تقویت فعالیت‌های قرآنی در خانه‌های قرآن در راستای برنامه‌های دارالقرآن الکریم یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح است.
حجت‌الاسلام اسدی برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن کریم همه روزه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر، برپایی کلاس‌های تفسیر قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان، برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی، مفاهیم و حفظ سوره مبارکه محمد(ص) و برگزاری کلاس های آموزش احکام را از جمله فعالیت‌های این خانه قرآن ذکر کرد.
مؤمنان در شب قدر محاسبه‌گرانه شب‌زنده‌داری کنند
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: انسان در شب قدر باید محاسبه‌گرانه بیدار باشد و با خدا راز و نیاز کرده و برای آینده خود برنامه‌ریزی کند.
حجت‌الاسلام جواد عظیمی با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن می‌فرماید «شب قدر با هزار ماه برابری می‌کند و این بزرگ‌ترین تعریف از شب قدر است».
وی خاطرنشان کرد: تأکیدات زیادی از ائمه اطهار(ع) وارد شده تا شب قدر را احیا بداریم و شب زنده‌داری کرده و در این شب برای اموات از خداوند طلب استغفار و مغفرت کنیم.
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که ملائکه در شب قدر بر زمینیان نازل می‌شوند و مقدرات انسان‌ها را اعلام می‌کنند گفت: اگر طالب بهترین مقدرات هستیم باید در شب قدر این امر را از خداوند مسألت بداریم زیرا انسان مقدراتش در اختیار خودش است.
وی اظهار داشت: خداوند به اندازه لیاقت و شایستگی هر فرد مقدرات آن را مشخص می‌کند و رسول اکرم(ص) در این زمینه می‌فرماید «هر کس شب قدر را برای محاسبه بیدار بماند، خداوند تمام گناهان گذشته و آینده‌اش را می‌بخشد».
حجت‌الاسلام عظیمی عنوان داشت: انسان در شب قدر باید محاسبه‌گرانه بیدار باشد و با خدا راز و نیاز کرده و برای آینده خود برنامه‌ریزی کند.
وی با اشاره به قرآن سرگرفتن برای درک و احیای شب قدر گفت: قرآن در این شب حکم سپر در بالای سر است تا از هر نوع انحراف و دام‌های شیاطین به وسیله کتاب الهی در امان باشیم.
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: در شب قدر به واسطه قرآن خواسته‌های خود را از خدا می‌خواهیم و به 14 معصوم توسل پیدا می‌کنیم زیرا آنها از مقربان درگاه الهی هستند.
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: مسائل و حاجات دنیوی بی‌ارزش و کم‌ارزش هستند ولی بهترین و بالاترین حاجات این است که عافیت و عاقبت بخیری را از خداوند مسألت داشته باشیم.
حجت‌الاسلام عظیمی تأکید کرد: باید از طبیبانی همچون ائمه اطهار(ع) که نمایندگان خداوند در روی زمین و امام بر حق عالم هستند، حداکثر استفاده و بهره‌برداری صورت گیرد./907/پ202/ی
ارسال نظرات