۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۷۹۶۸۱

جدیدترین شماره هفته نامه ندای رسا در پیشخوان مطبوعات

خبرگزاری رسا ـ هفتادمین و دومین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی چاپ و منتشر شد.
هفته نامه نداي رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هفتاد و دومین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعاتی گوناگون در زمینه راهپیمایی روز قدس، ویژه برنامه های بزرگداشت روز خبرنگار و مطالبی درباره آغاز به کار یازدهمین دوره ریاست جمهوری کشور چاپ و منتشر شد.

تشکیل حلقه های تربیتی ایتام با حضور طلاب و روحانیان از سوی مؤسسه خیریه عزیز فاطمه اهواز، اعلام میزان فطریه از سوی نماینده ولی فقیه در خوزستان، ارسال 90 اثر شعرای داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی، تفسیری در زمینه سوره الانسان، احکام زکات فطره، سیره عملی علما اهل سنت پیرامون مسأله توسل و خبر گزارش بازدید نماینده ولی فقیه در سپاه قدس از دفتر جنوب غرب خبرگزاری رسا» برخی از عناوین هفته نامه ندای رسا را تشکیل می دهند.

در هفتاد و دومین یادادشت هفته نامه ندای رسا می خوانیم: کمال آدمی قرار گرفتن در طریق بندگی و جلب رضایت محبوب است تا آن که با همسان سازی صفات محبوب در خویش به آنچه مورد رضایت اوست، درآیی. محب هر آنچه که در محبوب می نگرد و خود را فاقد آن می یابد، در طلبش کوشش می کند.

از همین روست که سالکان طریق بندگی و عبودیت همواره در جستجوی صفات جلال و جمال خدایند و گام به گام و لحظه به لحظه برای شبیه سازی آن در خویش در تلاش. چه نیکو است که در این میان از بهترین صفات و زیباترین حسنات خداوند که برایمان گفتند شروع کرد. سخاوت و بخشندگی یکی از زیباترین صفات الهی است.

بدون شک پیامبر اکرم و امامان معصوم(ع) مظهر کامل این صفات اند و مصداق کامل جانشنیان الهی روی زمین؛ «إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَة؛ من آدمی را جانشین خویش در زمین قرار دادم». پیامبر اکرم که نمونه کامل این صفات است و به سفارش خداوند صاحب خلق عظیم فرمود: «السَّخَاءُ خُلُق‏ ا... الأَعظَم؛ سخاوت و بخشندگی، صفت بزرگ خداوند است».

همچنین آن حضرت در سخنی دیگر فرموده است: «أَنَا أَدِیبُ اللَّهِ وَ عَلِیٌّ أَدِیبِی أَمَرَنِی رَبِّی بِالسَّخَاءِ وَ الْبِرِّ وَ نَهَانِی عَنِ الْبُخْلِ وَ الْجَفَاءِ وَ مَا شَیْ‏ءٌ أَبْغَضَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ الْبُخْلِ وَ سُوءِ الْخُلُقِ وَ إِنَّهُ لَیُفْسِدُ الْعَمَلَ کَمَا یُفْسِدُ الْخَلُّ الْعَسَل‏؛ من تربیت شده ی پروردگارم و علی (علیه السلام) تربیت شده ی من است، پروردگارم مرا به سخاوت و نیکی امر فرمود و از بخل و ستم بر حذر داشت و هیچ چیز نزد خدا مبغوض تر از بخل و بدبختی نیست که عمل را خراب می کند، همچنان که خاک عسل را فاسد می کند».

آغاز به کار نخستین اپراتور، سلامت مجازی کشور، انتقال اخبار رییس دولت نهم و دهم به سایت احمدی نژاد، همراه اول به بورس می آید، تحلیلی پیرامون vpn، شناخته شدن ایران به عنوان مالک معنوی پسوند اینترنتی خلیج فارس، معرفی نرم افزار پرسمان3 و راه اندازی 18 هزار ایستگاه شبکه رهگیری مرسولات پستی در کشور» اخبار و مطالب صفحه علم و فناوری هفته نامه ندای رسا را تشکیل می دهند.

در مطلب زندگینامه شهید محمد حسین عشری از شهدای انتفاضه فلسطین آمده است: شهید راه قدس محمد حسین اثنی عشری از شهدای انتفاضه فلسطین در سال 1337 در خانواده ای مذهبی در دزفول چشم به جهان گشوده و تحصیلات ابتدایی خود را در همان شهر به پایان رساند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهواز مشغول به خدمت شد و خدمات شایسته ای از خود به انجام رساند و همین که احساس کرد انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و باید به فکر دیگر ملت های مسلمان زیر ظلم و ستم بود بر آن شد تا برای مبارزه با غاصبان قبله اول مسلمانان یعنی رژیم جعلی صهیونیستی و محو این غده سرطانی همراه گروهی از سپاهیان اسلام به سرپرستی« شهید محمد منتظری» عازم جنوب لبنان شود.

طبق اظهارات همرزمانش در آن جا رشادت های شهید زبان زد همه بود و چون از نظر فنی مهارت داشت در آن جا وسیله ای طراحی می نماید که بتواند توپ های سنگین را حمل و رزمندگان در درگیری با دشمن ضربه های زیادی وارد کنند.

لازم به ذکر است هفتاد و دومین شماره هفته نامه تحلیلی، اطلاع رسانی ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای دسترسی به آرشیو این نشریه می توانند به پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه ندای رسا به نشانیhttp://www.nedayerasa.ir مراجعه کنند./9458/ن602/ی

ارسال نظرات