۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۷۹۷۶۷
در شماره 73 ماهنانه پیام انقلاب می‌خوانیم؛

این حریم پایدار خواهد ماند

خبرگزاری رسا ـ هفتاد و سومین شماره ماهنامه پیام انقلاب به همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه و با عنوان «این حریم پایدار خواهد ماند» منتشر شد.
شماره 73 ماهنامه پيام انقلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 73 ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف در 80 صفحه منتشر شده است.

در این شماره می خوانیم: «سرمقاله»،‌ «یک جرعه نور، مطالبات رهبری»، «علی علیه‌السلام، گمشده بشر»،‌ «نشانه‌های آخرالزمان»‌، «حکومت جهانی حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و آینده فرهنگی جهان»، «یادی از یاران ظهور»‌، «اهمیت روز قدس و پیامدهای آن»، «اسلام و حقوق اسرا»، «روز قدس، تجلی اندیشه ناب صهیونیسم‌ستیزی امام رحمه‌الله علیه»، «اتحاد نامقدس»، «تظاهرات مردمی ترکیه و حزب عدالت و توسعه»، «دلایل اتهام‌زنی به ایران درباره سوریه»، «اشتباهات استراتژیک مرسی و اردوغان» و «ویژگی‌ها و الزامات حماسه‌سازی‌.»
در بخشی با عنوان اهمیت روز قدس و پیامدهای آن آمده است: «سرزمین فلسطین 65 سال است که پسوند اشغالی را با خود همراه دارد و به فلسطین اشغالی تغییر نام داده است، اشغال‌گری صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین تنها اشغال یک سرزمین نیست، بلکه تلاش برای تخریب هویت یک ملت نیز هست.
رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا بیت‌المقدس را تصرف کند، مردم فلسطین را از این سرزمین اخراج کرده و هویت جعلی یهودی را برای این شهر ایجاد کند، این اقدام‌های غیرقانونی با حمایت‌ قدرت‌های مدعی دمکراسی و حقوق بشر انجام گرفته است، دولت‌های وابسته عربی نیز که بقای خود را در گرو تبعیت و وابستگی از قدرت‌های مدعی می دانندع هیچ‌گاه به طور واقعی از منافع ملت مظلوم فلسطین دفاع نکردند.
در این میان تدبیر امام خمینی رحمةالله علیه که عبارت از جهانی‌کردن موضوع فلسطین، بسترسازی برای وحدت جهان اسلام، آشکارکردن ماهیت اشغال‌گرانه رژیم صهیونیستی و نشان دادن اهمیت بیت‌المقدس برای مسلمانان است، موجب شد تا امت‌های اسلامی بتوانند گامی دیگر در جهت وحدت با ملت فلسطین و همسوشدن با آرمان‌های این ملت مظلوم بردارند».
«ارزش‌گذاری حماسه سیاسی»، «اعتدال سیاسی»، «رویکرد اعتدال‌گرایی به معنای تسلیم‌شدن نیست»، «آوارگان معضل مهم بحران سوریه»، «آرامش، امنیت و ادب دموکراسی»، «مصر و جمهوری دوم»، «چگونگی تحقق حماسه سیاسی»، «دولت یازدهم و حماسه‌سازی در عرصه اقتصاد»، «راهکار خروج از تحریم‌ها»، «حماسه اقتصادی روحیه جهادی می‌طلبد»، «قواعد و الگوها در سبک زندگی اسلامی»، «از چهار سوی تاریخ» و «استبساع یا خودباوری» از موضوعات دیگر این ماهنامه هستند.
در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان راهکار خروج ار تحریم‌ها می خوانیم: «منظور از اقتصاد مفقاومتی آن نیست که ریاضت اقتصادی و سخت‌گیری اقتصادی را در پیش گرفت، بلکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی را پایداری و ایستادگی در حوزه حماسه اقتصادی تشکیل می‌دهد، چون هر زمان کشوری در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب عقب‌گرد کرده آنها خواسته های بیشتری را مطرح کرده‌اند.
با توجه به این امر حماسه اقتصادی می‌تواند مؤلفه‌‌ای دیگر بر شکست سیاست تحریم در قبال ملت ایران باشد که نتیجه آن اجبار غرب برای کنارنهادن تحریم‌ها خواهد بود.
تنها یک گزینه برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد و آن رویکرد به حماسه اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی است، حماسه‌ای که الگویی همچون دستاوردهای هسته‌ای را پیش رو دارد و می‌تواند با بهره گیری از متخصصان داخلی و اراده ملی ضمن تأمین نیازهای اقتصادی کشور و معیشت ملت، به مؤلفه‌ای برای تسلیم‌سازی غرب در برابر خواسته‌ها و مطالبات ملت ایران مبدل شود».
در بخش پایانی این ماهنامه هم می توان به موضوعاتی همچون «بازخوانی نقدهای استاد مطهری بر ارکان نظری فرهنگ غرب»، «شبکه الجزیره و پوشش تحولات منطقه»، «رویدادهای فرهنگی»، «نگاهی به جنگ سایبری»، «شبکه‌های اجتماعی در دنیای مجازی»، «موفقیت‌های ورزشی و خودباوری مردم»، «سبک زندگی را از بچه‌های جنگ بیاموزیم» و «مقاومت و پایداری» اشاره کرد.
هفتادو سومیم شماره ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف ویژه مردادماه 1392 در 80 صفحه با قیمت 1500 تومان منتشر شده است./907/ن602/ی
ارسال نظرات