۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۷۹۷۸۵
استاد حوزه علمیه اردکان مطرح کرد؛

حقوق متقابل زن و شوهر

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به راهکارهای کاهش آمار طلاق برخی از حقوق متقابل زن و شوهر را بیان کرد.
سبک زندگي سبک زندگي

حجت الاسلام ناصر سعیدی پناه، معاون پژوهش حوزه علمیه امام صادق اردکان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد، گفت: تهیه لوازم زندگی، مباشرت، احترام به زن، پاکیزگی و آراستگی، مدارا و خوش‌رفتاری مرد از حقوقی است که مرد در مقابل همسر خود باید رعایت کند.

وی در ادامه افزود: زن نیز باید افزون بر اطاعت از همسر و خوش زبانی، برای او احترام قائل شود؛ همچنین برای غیر همسر آرایش نکرده و پاسخ‌گو به نیازهای همسر خود باشد.

حجت الاسلام سعیدی پناه با اشاره به سخن امام سجاد(ع) مبنی بر «زنی که شب تا صبح همسرش از او ناراضی باشد نمازش مورد قبول خداوند نیست»، افزود: رعایت این حقوق سبب کاهش آمار طلاق، داشتن زندگی ایده آل و سبب تربیت فرزندان برای زندگی مشترک در دنیا، رضایت خداوند و رسیدن به بهشت جاودان در دنیای ابدی می شود.

وی خاطر نشان کرد: رعایت نکردن این حقوق متقابل سبب بالا رفتن آمار طلاق، اعتیاد، از بین رفتن قناعت در زندگی و گذاشتن اثر سوء در فرزندان می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی پناه اظهار داشت: برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی نخست باید از درون خانواده‌ها آغاز کرده و مرحله نخست آن در خانواده، رعایت حقوق متقابل زن و شوهر است که این حقوق در تربیت فرزندان تأثیر بسیاری دارد.

وی با توجه به این‌ که عده بسیاری از این حقوق اطلاعی ندارند، گفت: این وظیفه روحانیان است که در ماه مبارک رمضان، محرم و ایام فاطمیه این آگاهی‌ها را به مردم داده و همچنین صدا و سیما با پخش فیلم هایی با مضمون سبک زندگی اسلامی سبب افزایش اطلاعات مردم از زندگی اسلامی می‌شوند./970/ت302/غ

ارسال نظرات