۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۸۰۱۱۲

90 درصد مجالس آموزشی و مذهبی خوی تحت پوشش بانوان طلبه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه عمیه خواهران الزهرا(س) خوی گفت: هم اینک نزدیک به نود درصد کلاس ها و مجالس آموزشی و مذهبی خوی از سوی بانوان طلبه حوزه علمیه این شهرستان تحت پوشش قرار گرفته است.
90 درصد مجالس آموزشی و مذهبی خوی تحت پوشش بانوان طلبه است

زهرا رجاییان، مدیر حوزه عمیه خواهران الزهرا(س) خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تشریح فعالیت های تبلیغی این مدرسه حوزوی در راستای افزایش بینش دینی بانوان شهرستان خوی افزود: در همین راستا کلاس ها و دوره های مختلف آموزشی در طول سال با هماری نهادها، ارگان ها و دستگاه های اجرایی مختلف برگزار می شود.


این مسؤول گفت: دوره های آموزش احکام، عفاف و حجاب و سبک زندگی با همکاری امور بانوان فرمانداری شهرستان خوی، کمیته امداد و دوره های آموزشی برای بانوان کارمند ادارات و خانواده های شهدا و ایثارگر از جمله اقدامات تبلیغی است.

 

رجاییان در ادامه به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با اندیشه های شهید مطهری اشاره کرد و افزود: این دوره برای تبیین و تشریح اندیشه های شهید مطهری و تفسیر تألیفات این عالم برجسته حوزه و دانشگاه برای بانوان طلبه اجرا می شود.


وی یادآور شد: حوزه علمیه خواهران شهرستان خوی چند سال متوالی از سوی دبیرخانه اندیشه مطهر به عنوان حوزه برتر به سبب عملکرد مناسب در جهت اشاعه و تعمیق اندیشه های شهید مطهری در کشور معرفی شده است.


مدیر حوزه عمیه خواهران الزهرا(س) خوی با بیان این که هم اینک نزدیک به نود درصد کلاس ها و مجالس آموزشی و مذهبی شهرستان خوی از سوی بانوان طلبه حوزه علمیه این شهرستان تحت پوشش قرار گرفته اند، به مشارکت و همکاری 54 مبلغ حوزوی با مدارس دخترانه مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش اشاره کرد.


رجاییان با اشاره به این مطلب که بیشتر فعالیت های حوزه علمیه شهرستان خوی در سطح فعالیت های تبلیغی طراحی و متمرکز شده است، افزود: در حال حاضر تعداد بیش از بیست روستا در حوزه آموزش های دینی و فرهنگی تحت پوشش مبلغان این حوزه قرار دارند.


مدیر حوزه عمیه خواهران الزهرا(س) خوی همچنین با اشاره به فعالیت بانوان مبلغه در سطح پایگاه های بسیج بیان داشت: هم اکنون در اجرای طرح صالحین نزدیک
 به 46 سرگروه فعایت دارند و 34 مربی از بانوان مبلغه به عنوان مربی مشغول آموزش و حلقه داری در اجرای طرح صالحین هستند.

 

وی در پایان از به روز رسانی پایگاه مجازی اطلاع رسانی حوه علمیه این شهرستان خبر داد و گفت: این کار با هدف ارتقای سطح اطلاع رسانی و آگاهی های حوزوی و انعکاس فعالیت های آموزشی و پژوهشی برای استفاده علاقه مندان انجام می شود./936/ت302/ب

ارسال نظرات