۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۸۰۱۳۰

اعتراض به نصب تابلوهای «پارک ممنوع ویژه مسلمانان» در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ نصب تابلوهای «پارک ممنوع ویژه مسلمانان» در هیوستن آمریکا با اعتراض شدید مسلمانان مواجه شد.
تابلو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نصب تابلوهای «پارک ممنوع ویژه مسلمانان» از سوی یک مرکز خرید در شهر «هیوستن» آمریکا، موجی از اعتراضات مسلمانان نسبت به این عمل تبعیض‌آمیز را برانگیخت.

 

بر روی این‌ تابلوها نوشته شده است: پارک مسلمانان در مرکز خرید «وست‌ویو» ممنوع. اتومبیل شما بکسل خواهد شد.

 

«یارا ابوشادی» از مسلمانان شهر هیوستن گفت: از دیدن این تابلوها بسیار شگفت‌زده شدم چون ما هم در این جامعه زندگی می‌کنیم، تصور ما بر این بود که حضور مسلمانان در جامعه امری پذیرفته شده است و همه ما آزادی دینی داریم.

 

وی افزود: تابلوهای پارک ممنوع ویژه مسلمانان در این مرکز تجاری تا کنار مسجد الفاروق که در این خیابان واقع است، امتداد یافته‌اند.

 

این در حالی است که هیچ‌یک از کارکنان این مرکز تجاری حاضر به گفت‌گو با رسانه‌ها در مورد این مساله نیستند و از معرفی مسؤولان نصب این تابلوها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

 

یکی از کارکنان این مرکز خرید اعلام کرده بود که «استیو کوئن» (Steve Kwon)، صاحب این مرکز، این تابلوها را نصب کرده است اما کوئن بلافاصله این مسأله را رد کرد و تابلوها از سطح خیابان جمع‌آوری شدند. با این وجود شوک زیادی به مسلمانان این منطقه وارد شد.

 

در سال‌های اخیر در سراسر آمریکا، مساجد با مشکلات زیادی مواجه هستند و تقاضاهای مسلمانان برای ساخت مساجد جدید رد می‌شود که مسلمانان آن را از تبعات حادثه یازدهم سپتامبر می‌دانند.

 

بنابر آمارها، در 5 سال اخیر، فعالیت‌های ضداسلامی علیه مساجد در بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا افزایش یافته است. حداقل 18 مسجد از می‌سی‌سی‌پی گرفته تا ویسکانسین به بهانه‌های مختلف مانند مشکلات ترافیکی و ترس از رشد تروریسم تعطیل شده‌اند. بعضی از مساجد نیز به کلی تخریب شده‌اند.

 

بنا بر آمارهای غیررسمی مسلمانان 6 تا 8 میلیون نفر از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند که اکثریت آن‌ها به کشور خود وفادار و نسبت به آینده خوشبین هستند./982/ب101/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات