۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۸۰۲۷۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معرفی برترین های جشنواره مؤذن، فعالیت 250 خبرنگار در شوش، کسب مقام دوم خوزستان در احیای موقوفات و فعالیت پنجاه حافظ قرآن در شوش از مهم ترین اخبار کوتاه خوزستان است.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، برترین‌های سومین جشنواره استانی فرهنگی، هنری مؤذن در رشته‌های اذان و ابتهال، داستان، شعر کلاسیک، شعر سپید و خوشنویسی در خوزستان معرفی شدند.

براساس این گزارش برگزیدگان به رأی هیأت داوران در بخش‌های گوناگون معرفی شدند که در بخش اذان و ابتهال به ترتیب علی شریفی از ایذه، علی آل‌کثیر از شوش دانیال و عباس عسگری از ایذه اول تا سوم شدند و علی آل‌کثیر از شوش به‌عنوان برگزیده بخش ابتهال معرفی شد.

این گزارش می افزاید در بخش داستان علی فاطمی از اهواز مقام اول، محمد محمودی از ایذه مقام دوم و علی شریفی از ایذه مقام سوم را کسب کردند.

بنا بر این گزارش در بخش شعر کلاسیک نیز سعید بخشنده از رامشیر به رتبه نخست و فردین آربش از ایذه به رتبه سوم این جشنواره دست یافتند؛ این بخش در مقام دوم برگزیده نداشت.

همپنین در بخش شعر سپید مقام نخست به آریا معصومی از بهبهان، مقام دوم صادق نوروزی از ایذه و مقام سوم به شکوفه سروی از ایذه رسید.

در بخش خوشنویسی نیز به ترتیب مسعود نظری‌نژاد از اهواز، مرتضی درویش‌بیگی از اهواز و ایمان شاولی از ایذه رتبه نخست تا سوم را کسب کردند.

گفتنی است جشنواره فرهنگی، هنری مؤذن با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه، ستاد اقامه نماز استان خوزستان و سازمان تبلیغات شهرستان ایذه برگزار شد که با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مقام دوم خوزستان در احیای موقوفات

حجت الاسلام میرمحمدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: در زمینه احیای موقوفه ها پس از استان فارس دوم هستیم و توانستیم امسال 128سند ثبتی وقفی در استان بگیریم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال کار بسیار برجسته ای انجام شد و آن بستن 600 قرارداد جدید و تمدید موقوفه های راکد را درآمدزا کردیم در حالی که قبلا در سال تنها 150 قرارداد منعقد می کردیم.

فعالیت پنجاه حافظ قرآن در شوش

علیرضا ابوالمشهدی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شوش، با اشاره به فعالیت 50 حافظ قرآن در شوش، ابراز داشت: طرح 10میلیون حافظ قرآن بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال گذشته آغاز شده که از این میزان آموزش یک میلیون حافظ بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه قرار داده شده است.

وی گفت: این طرح از تابستان سال گذشته در اداره اوقاف کلید خورده که سهم شهرستان شوش در سال گذشته هفتصد نفر بود که این اداره موفق شد حدود 860 نفر را به صورت رایگان ثبت نام و آموزش دهد.

فعالیت 250 خبرنگار در شوش

مرتضی حیدری آل کثیر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش، اظهار داشت: نقش رسانه های داخلی با تعهدی که نسبت به ارزش های نظام مقدس اسلامی دارند و همچنین با شناخت ماهیت ستیزه جویی رسانه های خارجی و هجمه های آن ها در بحث خبر رسانی و شفاف کردن فضای رسانه ای، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: رسانه های داخلی با تشکیل تربیون های منتقد، جستجو گر و نکته سنج خود در فضای خودی و با موشکافی فضای داخلی می توانند قدرت عمل را از رسانه های خارجی گرفته و خود منتقد فضای داخلی باشند و این امر مطمئنا سبب پویایی و پیشرفت کارها شده و جامعه را از هرگونه تهاجم بیگانه تا حدودی مصون می دارد.

حیدری آل کثیر ادامه داد: تشکیل کلاس ها و دوره های آموزشی خبرنگاری همواره در برنامه های این شهرستان بوده است و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش همه ساله با برگزاری همایش «خبرنگار در مسیر حادثه» ارزش و منزلت خبرنگار را گرامی داشته و به معرفی و تجلیل از خبرنگاران اقدام کرده است.

وی از فعالیت 250 خبرنگار در شهرستان شوش خبر داد و تصریح کرد: خبرنگاری شغلی طاقت فرسا و سخت و زیان آور است، اصحاب رسانه و مطبوعات همیشه در مسیر حادثه قرار دارند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در پایان سخنان خود به وظایف عمده خبرنگاران اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران می بایست بدون جبهه گیری و به صورت واقعی خبر را تهیه نموده و به موقع در مطبوعات و رسانه ها منعکس کنند تا جامعه از رویدادها آگاه شوند./9461/د101/غ

ارسال نظرات