۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۸۰۴۸۳
شیخ الازهر:

خون مردم نزد خدا حرمت دارد

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر در واکنش به درگیری خونین امروز میان حامیان رییس جمهور مخلوع و نیروهای امنیتی این کشور تأکید کرد که خون مردم نزد خداوند متعال حرمت دارد.
احمد الطيب، شيخ الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در واکنش به درگیری های رخ داده امروز در میدان رابعه العدویه و میدان النهضة این کشور که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از حامیان محمد مرسی رییس جمهور مخلوع و نیروهای امنیتی شد، بر حرمت خون شهروندان مصری تأکید کرد.

 

وی گفت: بنده هیچ اطلاعی از برنامه های دولت برای متفرق ساختن معترضان میدان های رابعه العدویه و النهضة نداشتم. خون شهروندان مصری نزد خداوند متعال، وطن و تاریخ حرمت دارد.

 

شیخ الازهر افزود: تأسف خود را از شهادت جمعی از شهروندان که امروز به خاک و خون کشیده شدند را اعلام می دارم و نسبت به استفاده از خشونت و خونریزی هشدار می دهم.

 

شیخ احمد الطیب تصریح کرد: دنیا بسیار پست تر از آنست که خون مسلمان به خاطر آن جاری شود. خشونت به هیچ وجه نمی تواند جایگزین راه حل سیاسی باشد و توانایی حل بحران را ندارد.

 

وی از جریان های مختلف خواست حکمت را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و به تلاش های ملی صورت گرفته برای پایان بحران تن دهند.

 

شیخ الازهر در پایان اظهار داشت: الازهر مصر در هیچ نزاع سیاسی وارد نشده و نقشی در این نزاع نخواهد داشت.

 

گفتنی است امروز نیروهای ارتش مصر برای پایان دادن به تحصن طرفداران رییس‌جمهور برکنار شده این کشور در دو میدان «رابعة العدویة» و «النهضة» وارد عمل شده‌اند.

 

خبرهای ضد و نقیضی درباره آمار کشته شدگان این حادثه منتشر شده و هنوز آمار دقیقی اعلام نشده است./980/ب902/د

ارسال نظرات