۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۸۰۵۰۹
یکی از علمای سنی لبنان:

نقش ایران و سوریه در پیروزی مقاومت غیرقابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش امت لبنان به تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ سی و سه روز، نقش جمهوری اسلامی ایران و سوریه در این پیروزی را غیرقابل انکار دانست.
شيخ عبدالله جبري از علماي اهل سنت لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالناصر جبری، رییس جنبش امت لبنان امروز در بیانیه‌ای به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در جنگ سال 2006 برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی، بیان داشت: 14 آگوست که نماد دلاورمردی نیروهای مقاومت است هیچگاه از یاد و خاطره ملت لبنان پاک نمی‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت اسلامی توانستند در جنگ 33 روزه برای اولین بار ارتش اسطوره‌ای اسرائیل را با شکست مواجه کنند.
 
شیخ عبدالناصر جبری تاکید کرد که ملت لبنان امروز را به عنوان روز پیروزی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی جشن گرفته و یاد و خاطره شهدای مقاومت را زنده می‌کند.
 
این عالم اهل سنت لبنانی گفت: این پیروزی، پیروزی استراتژی مقاومت و پایداری بر اصول و ارزش‌های اسلامی مقابل عقب نشینی در برابر رژیم صهیونیستی و کشورهای زورگو است.
 
وی افزود: حمایت‌های ایران و سوریه سهم بزرگی در پیروزی مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی داشت و بی شک نقش این دو کشور در این پیروزی غیرقابل انکار است.
 
شیخ جبری شکست رژیم صهیونیستی در سال 2006 را شکست پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برخلاف برخی کشورهای عربی نه تنها به رژیم صهیونیستی کمک نکرد بلکه حتی پس از جنگ نیز کمک‌های فراوانی به آبادانی جنوب لبنان کرد./983/ب902/د
ارسال نظرات