۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۸۰۷۷۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقات قرآنی تلاوت در استان خوزستان، معرفی نفرات برتر جشنواره مؤذن خوزستان و انتصاب سرپرست جدید نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در استان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
خبرکوتاه

جاسم شمیری، کارشناس دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی خوزستان، درگفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم  ابراز داشت: مسابقات قرآنی تلاوت از نیمه امسال دوم سال جاری با حضور علاقه‌مندان قرآنی خانم و آقا برگزار می‌شوند.

کارشناس دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که مسابقات قرآنی تلاوت برای‌ مقاطع سنی گوناگون خواهد بود، خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای شرکت در این مسابقات،‌ تنها می توانند در رشته‌های قرائت به روش تحقیق و حفظ کل نام نویسی کنند.

شمیری در ادامه با اشاره به مقاطع سنی برای نام نویسی در این مسابقه اشاره کرد و افزود: مسابقات تلاوت با حضور بانوان بالای 16 سال و آقایان در دو مقطع سنی شکوفه‌ها و بالای 16 سال برگزار خواهد شد.

کارشناس دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که نفرات نخست مسابقات به مرحله کشوری اعزام می شوند، افزود: این مسابقات در اداره‌کل تبلیغات اسلامی‌خوزستان‌ برگزار و شش نفر برتر به مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی زمان نام‌نویسی در این مسابقات را از 5 مرداد ماه عنوان کرد و ابراز داشت: مهلت زمان نام نویسی تا 5 شهریور است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی تلاوت به نشانی ww.telavat.com مراجعه کنند.

کارشناس دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات تأکید کرد: این مسابقات با رویکردی نو در عرصه تلاوت و با هدف ترویج فرهنگ قرائت قرآن، حفظ و ترویج مفاهیم قرآنی برگزار خواهند شد.

معرفی نفرات برتر جشنواره مؤذن خوزستان

برترین‌های سومین جشنواره استانی فرهنگی ـ هنری مؤذن در رشته‌های اذان و ابتهال، داستان، شعر کلاسیک، شعر سپید و خوشنویسی در خوزستان معرفی شدند.

براساس این گزارش برگزیدگان به رأی هیأت داوران در بخش‌های گوناگون معرفی شدند که در بخش اذان و ابتهال به ترتیب علی شریفی از ایذه، علی آل‌کثیر از شوش دانیال و عباس عسگری از ایذه اول تا سوم شدند و علی آل‌کثیر از شوش به‌عنوان برگزیده بخش ابتهال معرفی شد.

این گزارش می افزاید در بخش داستان علی فاطمی از اهواز مقام اول، محمد محمودی از ایذه مقام دوم و علی شریفی از ایذه مقام سوم را کسب کردند.

بنا بر این گزارش در بخش شعر کلاسیک نیز سعید بخشنده از رامشیر به رتبه اول و فردین آربش از ایذه به رتبه سوم این جشنواره دست یافتند؛ این بخش در مقام دوم برگزیده نداشت.

همپنین در بخش شعر سپید مقام نخست به آریا معصومی از بهبهان، مقام دوم صادق نوروزی از ایذه و مقام سوم به شکوفه سروی از ایذه رسید.

در بخش خوشنویسی نیز به ترتیب مسعود نظری‌نژاد از اهواز، مرتضی درویش‌بیگی از اهواز و ایمان شاولی از ایذه رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

گفتنی است، جشنواره فرهنگی ـ هنری مؤذن با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه، ستاد اقامه نماز استان خوزستان و سازمان تبلیغات شهرستان ایذه برگزار شد که با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

انتصاب سرپرست نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا در خوزستان

به موجب ابلاغیه رییس هیأت مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، سرپرست جدید نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در استان خوزستان شد./9458/د101/غ

ارسال نظرات