۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۸۱۶۲۵

دوره آموزشی ادبیات عرب در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دوره دو روزه دانش افزایی ادبیات عرب در حوزه علمیه استان خبر داد.
دوره آموزشي در حوزه علميه
حجت الاسلام حسین حسین زاده، مسؤول مرکز آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری دوره دانش افزایی ادبیات عرب در این نمایندگی، عنوان کرد: دوره دو روزه دانش افزایی ادبیات عرب با شرکت 50 نفر از طلاب مدارس علمیه برادران سراسر استان به مدت دو روز برگزار شد.
 
وی اظهار داشت: این دوره دانش افزایی با توجه به اهمیت مباحث صرف و نحو در موفقیت طلاب در تمامی مقاطع تحصیلی و ضعف برخی از طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی در این دو عنوان درسی برگزار گردید.
 
به گفته حجت الاسلام حسین زاده در این دوره دو روزه آموزشی آن دسته از طلابی که در دو عنوان درسی صرف و نحو مشمول عقب ماندگی تحصیلی شده بودند؛ زیر نظر اساتید دعوت شده از حوزه علمیه مشهد مقدس آموزش دیدند.
 
وی اضافه کرد: سرفصل های تدریس در این دوره دانش افزایی نیز از سوی اساتید مدعو از حوزه علمیه مشهد تعیین شده بود.
 
حجت الاسلام حسین زاده هدف از برگزاری این دوره دانش افزایی را ارتقای سطح علمی و جبران عقب ماندگی تحصیلی طلاب ذکر کرد.
 
وی با یادآوری رشد تحصیلی طلاب حوزه های علمیه خراسان شمالی در امتحانات پایان سال جاری، اظهار امیدواری کرد که با برگزاری چنین دوره هایی روند رو به رشد آموزش در مدارس علمیه استان تسریع شود.
 
گفتنی است، اکنون در هشت مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران خراسان شمالی، هزار و 200 نفر مشغول تحصیل هستند و در این مدارس تحصیل برادران تا سطح دو و خواهران تا سطح سه امکان پذیر است./9314/ت302/ب
ارسال نظرات